Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBozkuş, Taner
dc.contributor.authorAltun, Mevlüde
dc.date.accessioned2019-02-18T06:50:53Z
dc.date.available2019-02-18T06:50:53Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2018-12-28
dc.identifier.citationAltun, M. (2019). Beden eğitimi ve spor yüksekokulunda öğrenim gören öğrenciler ile diğer fakültelerde öğrenim gören öğrencilerin genel öz-yeterliliklerinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/509
dc.description06.03.2018 tarih ve 30352 sayılı Resmi gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştıren_US
dc.description.abstractBu çalışmada Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencileri ile diğer fakültelerde öğrenim gören öğrencilerin genel öz-yeterlik düzeyleri incelenmiştir. Araştırmanın örneklem grubunu gönüllülük izni alınan, tesadüfi olarak seçilmiş 800 kişi oluşturmaktadır. Araştırmanın değişkenlerini ölçmek için Genel Öz - Yeterlik ölçeği (GÖYÖ) ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Çalışma sonucunda genel öz-yeterlik puanları cinsiyete göre anlamlı bulunmamıştır. Beden eğitimi ve spor yüksekokulunda öğrenim gören öğrenciler ile diğer fakültelerde öğrenim gören öğrencilerin genel öz-yeterlik puanı yaş değişkenine göre 21-22 yaş düzeyinin lehine anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Beden eğitimi ve spor yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin genel öz-yeterlik toplam ve alt boyut puanları diğer fakültelerde (Eğitim,Fen,Edb,Müh,) öğrenim gören öğrencilere göre istatiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Aynı şekilde Örneklem grubunun genel öz-yeterlik toplam ve alt boyut puanları 4. Sınıflar lehine anlamlı bulunmuştur. Sınıf değişkeni açısından BESYO bölümlerinden olan beden eğitim ve spor öğretmenliği alanı genel öz-yeterlik puanları diğer bölümlere nazaran anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, general self-efficacy levels of students of Physical Education and Sports College and other faculties were examined. The sample group of the study consisted of 800 randomly selected volunteers. In order to measure the variables of the study, General Self-Efficacy Scale (GSE) and personal information form were used. At the end of the study, general self-efficacy scores were not found to be significant according to gender. The general self-efficacy score of the students studying at the physical education and sports college and other faculties was found to be significantly higher in favor of the age group 21-22. General self-efficacy total and sub-dimension scores of the students studying in physical education and sports college were found to be statistically significant compared to the students studying in other faculties (Education, Arts-Science, Engineering). Similarly, the overall self-efficacy total and sub-dimension scores of the sample group were found to be significant in favor of Grade 4 students. In terms of class variable, general self-efficacy scores of physical education teacher, which is one of the departments of physical education sports school, were found to be significantly higher than the other departments.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzyeterlik düzeyien_US
dc.subjectBeden eğitimien_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectSelf-efficacyen_US
dc.subjectPhysical education and trainingen_US
dc.titleBeden eğitimi ve spor yüksekokulunda öğrenim gören öğrenciler ile diğer fakültelerde öğrenim gören öğrencilerin genel öz-yeterliliklerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of general self-efficacy of students studying in physical education and sports college and students studying in other facultiesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster