Ara
Toplam kayıt 4, listelenen: 1-4
Sınıf öğretmenlerinin mesleki değerlerinin incelenmesi
(Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2016-06)
Araştırmanın genel amacı, sınıf öğretmenlerinin kendi algılarına göre mesleki değerlere sahip olma düzeylerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesidir. Bu genel amaç ...
The effect of an instructional practice based on metacognition upon science teacher trainees’ critical thinking and metacognitive awareness
(International Conference on Critical Education, 2016-08)
The aim of the study is to find out “The effect of an instructional practice based on metacognition upon science teacher trainees’ metacognitive awareness and critical thinking”. The study group was consisted of the chosen ...
A qualitative study on the perspectives of the academicians regarding the profile of prospective teachers
(International Symposium on New Issues in Teacher Education, 2016-09)
The purpose of this study to develop a profile of the prospective teachers based on opinions of the
academicians working at the faculties of education. In order to do this, answers to the following
questions were sought:
1) ...
Fen bilgisi ve sınıf öğretmeni adaylarının girişimcilik özellikleri ile yansıtıcı düşünme eğilimleri
(International Eurasian Educational Research Congress, 2016)
Girişimcilik son yıllarda üzerinde önemle durulan konuların başında gelmektedir. Girişimciliğin öneminin artması, iktisadi ve sosyal gelişme açısından hayati işlev görmesiyle yakından ilişkilidir. Rekabet, hız, değişim, ...