Konu "Eğitim" için Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı listeleme
Toplam kayıt 17, listelenen: 1-17
-
11. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutumları ve özyeterlik inançları arasındaki ilişkiler
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-12-26)Araştırmanın amacı 11. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutumları ve özyeterlik inançları arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modeliyle yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu ... -
Aksiyoloji ve örtük program: ortaöğretim kurumları öğretmenlerinin görüşleri
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-09-10)Çalışma kapsam olarak aksiyoloji açısından örtük program kavramını öğretim programları boyutuyla ele almaktadır. Yıllardır çeşitli bilim dallarının eğitimde etkili olduğu bilinen bir gerçektir. Buna karşın eğitime ilişkin ... -
Hayat bilgisi dersi için hazırlanan öz düzenlemeli öğrenme modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-01-19)Araştırmanın amacı 'Hayat Bilgisi Dersi İçin Hazırlanan Öz düzenlemeli Öğrenme Modeli Destekli Etkinliklerin Öğrencilerin Öğrenme ve Çalışma Sorumluluğuna Etkisini' belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 ... -
İlkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde yansıtıcı öğretim ile desteklenmiş basamaklı öğretimin akademik başarıya ve tutuma etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-01-29)Bu çalışmanın amacı 4. Sınıf Fen Bilimleri Dersinde Yansıtıcı Öğretimle Desteklenmiş Basamaklı Öğretim yaklaşımı ile yapılandırmacı yaklaşıma uygun geleneksel öğretim yönteminin öğrencilerin akademik başarısına ve tutumuna ... -
Ortaokul öğrencilerinin (5.sınıf) öğrenme ve çalışma sorumluluğuna ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesidir. Araştırmada karma yöntem desenlerinden açımlayıcı desen kullanılmıştır. Araştırma evrenini Bartın ili ... -
Ortaokullarda verilen karakter eğitimi ve uygulamalarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-02-17)Bu çalışmanın amacı ortaokullarda verilen karakter eğitimi ve uygulamaları hakkında öğretmen görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma Zonguldak ili Çaycuma ilçesinde 10 farklı ortaokulda görev yapan 42 öğretmenle ... -
Öğrenci koçluğu destekli kuantum öğrenme yaklaşımının fen bilimleri dersinde öğrencilerin akademik başarısına ve derse karşı tutumuna etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-09-10)Bu çalışmanın amacı, öğrenci koçluk destekli kuantum öğrenme yaklaşımı temel alınarak yapılan öğretimin, öğrencilerin akademik başarısına ve derse karşı tutumuna etkisini araştırmaktır. Araştırmada nicel ve nitel yöntemlerin ... -
Öğretmen adaylarının sorgulama becerileri ile üstbilişsel farkındalık düzeylerinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-07-17)Bu tez çalışmasının amacı öğretmen adaylarının sorgulama becerileri ile üstbilişsel farkındalık düzeylerinin incelenmesi; çeşitli değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesidir. Ayrıca, sorgulama ... -
Öğretmen adaylarının üniversite ilk yıl deneyimlerinin akademik motivasyon ve akademik başarı açısından incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-23)Bu araştırmanın odak noktası üniversite öğrencilerinin üniversiteye uyum sağlayamaması ve bu uyum problemi sonucunda üniversitede alınan eğitimin etkisinin ve kalitesinin düşmesidir. Temel anlamda öğrencinin akademik ... -
Öğretmenlerin eğitim felsefeleri eğilimi ile eleştirel düşünme becerileri arasındaki ilişki
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-01-29)insanları diğer canlılardan ayıran düşünme aktivitesi, ilk insandan beri var olan ve öneminin zamanla farkına varılan bir husustur. düşünmenin öneminden hareketle bu konu üzerinde çalışmalar yapılmış ve düşünme şekilleri ... -
Temel eğitimden ortaöğretime geçiş sınavlarına ilişkin 9. sınıf öğrencilerinin görüşleri
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-09-07)Araştırmanın amacı, temel eğitimden ortaöğretime geçişte yapılmakta olan Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sınavlarına ilişkin dokuzuncu sınıf öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada betimsel araştırma ... -
Türkçe dersi 4. sınıf öğretim programının öğrencilerin eleştirel okuma becerilerini geliştirme açısından incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-02-11)Bu araştırmanın amacı, Türkçe dersi 4.sınıf öğretim programının öğrencilerin eleştirel okuma becerilerini geliştirme açısından incelenmesidir. Araştırmanın evrenini Bartın merkeze bağlı 4.sınıf öğrencileri ve öğretmenleri ... -
Türkçe öğretmenlerinin mesleki etik davranışlarına ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşleri
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-07-19)Araştırmanın amacı, 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin Türkçe öğretmenlerinin mesleki etik davranışları hakkındaki görüşlerini incelemektir. Araştırmada karma yöntemin açıklayıcı deseni kullanılmıştır. Araştırmanın nicel ... -
Türkiye ve Kanada ilköğretim görsel sanatlar dersi öğretim programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-02-17)Bu araştırmanın amacı; Türkiye ve Kanada (Ontario), görsel sanatlar dersi öğretim programların genel yapı, genel amaçlar, temel beceriler, kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreci, ölçme ve değerlendirme süreci boyutları ... -
Üniversite öğrencilerinin okuma sürecinde üstbilişsel stratejileri kullanma durumları
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016)Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin okuma sürecinde üstbilişsel stratejileri kullanma durumlarını belirlemektir. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmada 2014-2015 eğitim yılında Bartın Üniversitesi Eğitim ... -
Yabancı dil sınıflarında öğrenim gören 11. ve 12. sınıf öğrencilerinin İngilizce metin yazımında yaptıkları hataların analizi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-28)Araştırmada Anadolu Lisesi yabancı dil sınıflarında öğrenim gören öğrencilerin İngilizce metin yazımında yaptıkları hataları kapsamlı bir şekilde belirlemek ve değerlendirmek amaçlanmaktadır. Bu amaç çerçevesinde araştırmada; ... -
Yükseköğretim öğrencilerinin İngilizce yazma etkinliklerinde yaptıkları hatalarının analizi
(Bartın Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı, üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce yazma etkinliklerinde yaptıkları hataları analiz etmektir. Araştırmada, 2017-2018 yılında bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 57 hazırlık sınıfı ...