Muhasebe meslek mensuplarının ortaöğretim muhasebe alanı beceri eğitimine bakış açıları
Özet
Mesleki ve Teknik Eğitim okul ve kurumlarının amacı sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli ara elamanları yetiştirip ekonomik kalkınmaya katkı sunmaktır. Bu okul ve kurumlarda hedefe ulaştıracak başlıca faktör okul-sektör köprüsünün sağlıklı bir şekilde kurulmasıdır. Kurulacak bu köprünün sağlamlığı ise işletmelerde beceri eğitimi adı altında yapılan staj çalışmasına bağlıdır. Bu çalışma ile mesleki eğitim niteliği taşıyan muhasebe eğitiminin ortaöğretim düzeyinde ele alınması, öğrencilerin yapmış olduğu staj çalışmalarının verimliliklerinin ölçülmesi, muhasebe meslek mensuplarının staja ilişkin tutum ve davranışlarının ölçülerek uygulamadaki staj ve staj sürecinin verimli olup olmadığının tespiti amaçlanmıştır. Çalışma muhasebe meslek mensuplarının staj gören öğrencileri değerlendirmek üzere hazırlanan anketlerin uygulanması ile başlamış, anketlerin istatistiksel yolla analiz edilerek sonuçlar türetilmesiyle son bulmuştur. Kolayda örnekleme yoluyla belirlenen 210 muhasebe meslek mensubunun ortaöğretim muhasebe stajına ilişkin değerlendirmelerinin analizi sonucunda stajın istenilen verimlilikte olmadığı, öğrencilerin sektörün beklentilerine cevap veremediği, müfredatın eksik kaldığı sonuçlarına ulaşılmıştır. The purpose of Vocational and Technical Educational schools and institutions is to educate learners in order to provide qualified intermediate staff needed by the sector, thus to contribute to the economic development of the country. At these schools and institutions, this goal can only be achieved by establishing a well-grounded bridge between the educational institutions and the sector. The strength of this bridge depends on the success of the internship program carried out in the workplaces. With this study, it has been aimed to approach the education of accounting on the level of secondary education as a part of vocational training, to evaluate the efficiency of the internship programs and processes by examining the work of the students and by surveying the attitudes and behaviours of the professionals in accounting. The study began with the surveys which ask the professionals of accounting to evaluate the internship students and was concluded with the findings suggested by the statistical analysis of the surveys. The analysis of the evaluation of the accounting internship at secondary schools by the 210 accounting professionals chosen with the convenience sampling suggests that the internship is not as efficient as intended, the students cannot meet the expectations of the sector and the present curriculum lacks some vital elements.