Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKul, Murat
dc.contributor.authorAydemir, Yücel
dc.date.accessioned2020-06-03T07:57:37Z
dc.date.available2020-06-03T07:57:37Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationAydemir, Y. (20199. Antrenörlük eğitimi bölümü öğrencilerinin doping hakkındaki bilgi düzeyleri ve görüşlerinin incelenmesi: Bartın Üniversitesi örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/6416
dc.description06.03.2018 tarih ve 30352 sayılı Resmi gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı antrenörlük eğitimi bölümü öğrencilerinin doping hakkındaki bilgi düzeylerinin ölçülmesi ve bu maddelerin kullanımı konusundaki görüşlerini ve düşüncelerini ortaya çıkarmaktır. Çalışmanın içeriğinde ulusal ve uluslararası alanda, geleceğin önemli sporcularını yetiştirecek olan antrenörlerin, doping ve dopingli maddeler hakkındaki bilgi düzeylerinin ve görüşlerinin önemi vurgulanmıştır. Bu araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden betimsel model yöntemi ile yapılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2018-2019 eğitim öğretim yılında Bartın Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Antrenörlük eğitimi bölümünde öğrenci olan birinci, ikinci ve üçüncü sınıf öğrencilerinden toplam 161 kişi oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak amaca dönük olarak önceden hazırlanmış olan anket öğrencilere uygulanmıştır. Anket, aynı zamanda öğrenci olan antrenörler ve geleceğin antrenör gruplarına uygulanarak öğrencilerin dopingle ilgili bilgi düzeyleri belirlenmeye çalışılmış ve doping hakkındaki görüşleri alınmıştır. Sorular öğrencilerin bilgi düzeylerine, yaptıkları spora, spor yaşlarına ve varsa herhangi bir branştaki antrenörlük düzeylerine göre hazırlanmış anket sorularıdır. Öğrencilere, antrenör kimlikleriyle yaklaşılarak doping maddeleri ve ilaç kullanımıyla ilgili sorular sorulmuştur. Doping hakkındaki bilgi düzeyleri ölçülmüş, okulda doping hakkında aldıkları eğitimin yeterliliği ve sporcularına uygulama düşüncelerine yönelik fikirleri alınmıştır. Çalışmada bazı sorulara verilen cevaplar doping konusunun ülkemizde ehemmiyetle üzerinde durulması gerçeğini göstermiştir. Öğrencilere, dopingli ilaçlar hakkında gerekli bilgiye sahip olup olmadıkları sorusuna verilen cevapların, kadınlarda kısmen %52,4 ve hayır oranlarının %27,9 olduğu, erkeklerde kısmen %54 ve hayır oranının %24 olduğu görülmektedir. Bu sonuçlarla öğrencilerin dopingli ilaçlar hakkında daha fazla bilgiye sahip olmaları gerektiği görülmektedir. Çalışmadaki diğer bir önemli bulgu ise, Türkiye'de antrenörlerin doping konusunda yeterli bilgiye sahip olduklarına inanıyor musunuz sorusuna kadınların hayır cevabının %42,6 ve erkeklerde %56,1 ile çok yüksek olduğu görülmektedir. Bu çalışmayla doping konusunun üzerinde durulması gerektiği ve diğer bilimsel çalışmalara ışık tutacağı veriler neticesinde ortaya konulmuştur.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the students' knowledge about doping and their opinions about the use of these substances. In the content of the study, it was emphasized the importance of knowledge of doping and doping substances of trainers who will train important athletes of future in national and international area. This research was carried out with cross-sectional approach and relational survey model which is one of the screening models. The sample of the study consisted of a total of 161 first, second and third grade students studying at the coaching education department of Bartın University in 2018-2019 academic year. As a data collectiontool, purpose-directed questionnaire was prepared and applied to students. The questionnaire was applied to the trainers and future trainer groups. The questions were prepared according to the level of knowledge of the students, their sports, age of sports and coaching levels in any branch, ifany. The students were approached with their coach identity and asked questions about doping agents and theiruse. The level of knowledge about doping was measured and the ideas about the adequacy of the training they received about doping at school and the ideas of implementation to the athletes were obtained. In the study, the answers given to some questions showed the importance of doping in our country. It is seen that the answers given to the students whether they have the necessary information about doping drugs are partly 52.4% in women and 27.9% in charity, and 54% in men and 24% in charity. With these results, it is seen that students should have more information about doping drugs. Another important finding of the study, Turkey do you believe they have enough knowledge about doping in coach no answer to the question of women and 42.6% men and 56.1% seems to be very high. In this study, it has been revealed that doping should be emphasized and it will shedlight on other scientific studies.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAntrenörlük eğitimi öğrencileritr_TR
dc.subjectDopingtr_TR
dc.subjectSporcutr_TR
dc.subjectCoaching training studentstr_TR
dc.subjectDopingtr_TR
dc.subjectAthletetr_TR
dc.titleAntrenörlük eğitimi bölümü öğrencilerinin doping hakkındaki bilgi düzeyleri ve görüşlerinin incelenmesi: Bartın Üniversitesi örneğitr_TR
dc.title.alternativeAnalysing of the knowledge level and opinions of coaching department students' about doping(the example of Bartin University)tr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi A.B.D. Yüksek Lisans Programıtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster