Bahçe marketlerin mekansal organizasyonunun irdelenmesi üzerine örnek bir çalışma
Özet
Peyzaj sektörü gelişmekte olan bir sektördür ve kapsamı oldukça geniştir. Süs bitkisi üreticileri, fidanlıklar ve bahçe marketler, peyzaj proje firmaları, proje uygulama firmaları, değişik peyzaj materyalleri üretici ve uygulayıcılarının faaliyetleri sektörün girdi ve çıktılarını oluşturmaktadır. Bahçe Marketler bu girdi ve çıktıların müşteri ile buluşma noktası konumundadır. Bu çalışmanın amacı; Türkiye'de her geçen gün daha çok gelişen ve büyüyen kentlerin kaliteli ve geniş ürün yelpazesine sahip, kolay ulaşımı, yeterli fiziki yapı ve sosyal donatıları ile halkın bu konudaki ihtiyacına tam anlamıyla cevap verebilecek niteliklerde bir Bahçe Market tasarım önerisi geliştirmektir. Bu kapsamda, Bahçe Market kavramına değinilmiş, dünyadan ve Türkiye'den Bahçe Market örnekleri irdelenerek, yapılan gözlem ve inceleme bulguları ve literatür çalışmalarından elde edilen sonuçlara göre bahçe market planlama ve tasarım ilkeleri belirlenmiş, mekânsal organizasyonun irdelenmesi ve örnek bir çalışmanın ortaya konulması sağlanmıştır. Çalışmanın sonunda; peyzaj sektöründe perakende satış yöntemi ve market sistemi kullanarak, bu alanda faaliyet geliştirmek isteyen, tüm girişimci ya da sektöre ilgi duyanların yararlanabileceği bir çalışma olduğu ve araziye, bölgeye, ihtiyaca veya konseptin farklılıklarına göre uyarlanabilecek bir bahçe market tasarım önerisi ortaya konulduğu vurgulanmıştır. Landscape sector is a developing sector and its scope is quite wide. The activities of ornamental plant producers, nurseries and garden markets, landscape project firms, project implementation firms, producers and implementers of different landscape materials constitute the inputs and outputs of the sector. Garden Markets is the meeting point of these inputs and outputs with the customer. The thesis aim is, for more thriving and growing city each day in Turkey, qualified and has a wide range of products, easy accessibility, people with adequate physical structure and social reinforcement in a position to answer fully to the needs of this subject is to develop a Garden Market design proposals. In this context, the concept of the garden market is mentioned, Garden Market examined samples from around the world and Turkey, and the observations and findings of the literature review based on the results obtained from the study garden store planning and design principles identified spatial organization is examined and a sample study is provided. At the end of the study; it is a study that can be used by all entrepreneurs or interested in the sector who want to develop activities in this field by using retail sales method and market system in landscape sector. and a garden market design proposal that can be adapted to the terrain, region, need or differences of concept.