Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahan, Gülsün
dc.date.accessioned2019-03-08T05:51:22Z
dc.date.available2019-03-08T05:51:22Z
dc.date.issued2018-03-25
dc.identifier.citationŞahan, G,(2018)Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Demokratik Tutumlarının Değerlendirilmesi, Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 13(4) www.turkishstudies.net,en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/643
dc.description.abstractDemokratik tutum küçük yaşlardan itibaren kazanılmalıdır. Aileden sonra hayata ilişkin sorumlulukların öğrenildiği yer okullardır. Öğretmenlere çocuklara demokrasinin öğretilmesi sorumluluğu da yüklenmiştir. Demokrasiyi öğrenmiş çocukların yetişmesinde demokratik davranışa sahip öğretmenlerin görev almaları beklenmektedir. Bu çalışmanın amacı formasyon alan öğretmen adaylarının demokratik tutumları arasında cinsiyet, yaş ve branşa göre bir fark olup olmadığını anlamaya çalışmaktır. Bu çalışma nicel ve nitel araştırma tekniklerinden yararlanılmıştır. Tarama modelde betimsel bir araştırma olarak yapılmış, nitel veriler doküman inceleme yoluyla toplanmış, içerik analizi ile çözümlenmiştir. Nicel veriler Spss programı ile çözümlenmiştir. Araştırmanın nicel örnekleminde 2016-2017 bahar döneminde formasyon eğitimi almakta olan Türk dili ve edebiyatı, sosyoloji ve din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenliğinden 96 öğrenci, çalışma grubunda 2017-2018 güz dönemi formasyon grubundan Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden 5 kız, 5 erkek toplam 10 öğrenci yer almaktadır. Bu çalışmada “Demokratik Tutum Ölçeği” kullanılmış olup ölçek Gözütok (1995) tarafından geliştirilmiştir. Öğrencilerden demokratik öğretmen davranışları nasıl olmalıdır? Sorusunun yer aldığı yarı yapılandırılmış formla yazılı olarak alınmıştır. Ulaşılan sonuçlara göre öğrenci yaş, cinsiyet ve branşlara göre bir fark bulunmadığı, kız öğrenci ortalamalarının yüksek olduğu görülmektedir. Doküman incelemesine göre öğretmenlerin öğrencilere eşit davranması, ayrımcılık yapmaması, sınıf kurallarının ve seçimlerin birlikte oluşturulması, bireysel farklılıklara dikkat etmesi gerektiği görüşleri vurgulanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTurkish Studiesen_US
dc.relation.isversionof10.7827/TurkishStudies.13006en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDemokratik tutumen_US
dc.subjectÖğretmen adayıen_US
dc.subjectFormasyonen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectDemocratic attitudeen_US
dc.subjectTeacher candidateen_US
dc.subjectFormationen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.titleFormasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının demokratik tutumlarının değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of democratic owners who have teacher nominated formation educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTurkish Studiesen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Yönetimien_US
dc.contributor.authorID28687en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1045en_US
dc.identifier.endpage1056en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster