dc.contributor.author | Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem | |
dc.contributor.author | Üstün, Ahmet Berk | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Ramazan | |
dc.date.accessioned | 2020-06-16T06:36:19Z | |
dc.date.available | 2020-06-16T06:36:19Z | |
dc.date.issued | 2020-06-15 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/6452 | |
dc.description.abstract | The interest in using online formative assessment activities has gradually increased in both traditional teaching and distance education processes. Research emphasizes the importance of using online formative assessment in learning processes. Due to this fact, it is essential to uncover pre-service teachers’ thoughts about online formative assessment activities in a critical manner. Because they will decide whether to employ these activities in the educational field in a few years. Therefore, the aim of this study is to explore pre-service teachers’ opinions about the advantages and disadvantages of online formative assessment. The research was conducted on 35 pre-service teachers enrolled in Computer I course during an academic term. They participated in online formative assessment activities every week within the scope of the research. An online formative assessment system based on multiple-choice exams and providing immediate feedback was developed. Data were collected through using a semi-structured interview method and content analysis was conducted to analyze the data. The advantages and disadvantages of using online formative assessment activities that provide immediate feedback in the form of a multiple-choice exam were revealed according to pre-service teachers’ opinions as a result of this study. Various practical and constructive suggestions were offered for the design, development and implementation of online formative assessment in accordance with the results obtained from the research. | tr_TR |
dc.description.abstract | Çevrimiçi biçimlendirici değerlendirme etkinliklerini kullanma ilgisi, hem geleneksel öğretim hem de uzaktan eğitim süreçlerinde giderek artmıştır. Araştırmalar, çevrimiçi biçimlendirici değerlendirmeyi öğrenme süreçlerinde kullanmanın önemini vurgulamaktadır. Bu nedenle, öğretmen adaylarının çevrimiçi biçimlendirici değerlendirme faaliyetleri hakkındaki düşüncelerini eleştirel bir şekilde ortaya çıkarmak esastır. Çünkü bu faaliyetleri eğitim alanında birkaç yıl içinde kullanıp kullanmayacaklarına karar verecekler. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının çevrimiçi biçimlendirici değerlendirmenin avantajları ve dezavantajları hakkındaki görüşlerini incelemektir. Araştırma, akademik bir dönemde Bilgisayar I dersine kayıtlı 35 öğretmen adayı üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında her hafta çevrimiçi biçimlendirici değerlendirme faaliyetlerine katıldılar. Çoktan seçmeli sınavlara dayanan ve anında geri bildirim sağlayan çevrimiçi bir biçimlendirici değerlendirme sistemi geliştirilmiştir. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılarak toplanmış ve verilerin analizi için içerik analizi yapılmıştır. Çoktan seçmeli sınav şeklinde anında geri bildirim sağlayan çevrimiçi biçimlendirici değerlendirme etkinliklerinin kullanılmasının avantajları ve dezavantajları, bu çalışma sonucunda öğretmen adaylarının görüşlerine göre ortaya konulmuştur. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre çevrimiçi biçimlendirici değerlendirmenin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması için çeşitli pratik ve yapıcı öneriler sunulmuştur. | tr_TR |
dc.language.iso | eng | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Çevrimiçi öğrenme | tr_TR |
dc.subject | e-değerlendirme | tr_TR |
dc.subject | e-assessment | tr_TR |
dc.subject | e-değerlendirme | tr_TR |
dc.subject | Öğretmen adayları | tr_TR |
dc.subject | Online sınav | tr_TR |
dc.subject | Online ölçme ve değerlendirme | tr_TR |
dc.subject | Ölçme ve değerlendirme | tr_TR |
dc.subject | Online assessment | tr_TR |
dc.title | Investigation of pre-service teachers' opinions on advantages and disadvantages of online formative assessment: an example of online multiple-choice exam | tr_TR |
dc.title.alternative | Öğretmen adaylarının çevrimiçi biçimlendirici değerlendirmenin avantaj ve dezavantajlarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi: çevrimiçi çoktan seçmeli sınav örneği | tr_TR |
dc.type | article | tr_TR |
dc.relation.journal | Journal of Teacher Education and Lifelong Learning | tr_TR |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü | tr_TR |
dc.identifier.volume | 2 | tr_TR |
dc.identifier.issue | 1 | tr_TR |
dc.identifier.startpage | 10 | tr_TR |
dc.identifier.endpage | 19 | tr_TR |