Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Ömer
dc.date.accessioned2021-07-16T13:53:46Z
dc.date.available2021-07-16T13:53:46Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/6659
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğretmenlerin duygusal emek düzeyleri arasında farklılık olup olmadığını belirlemektir. Bu araştırmada tarama modelinden yararlanılmıştır. Araştırmaya Bartın şehir merkezindeki ilk ve ortaokullarda çalışan 237 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veriler duygusal emek ölçeği aracılıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde t Testi ve ANOVA Testi uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin duygusal emek düzeylerinin orta, rol yapma boyutunun düşük, derinden rol yapma boyutunun yüksek ve doğal duygular boyutunun çok yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin duygusal emek davranışını gerçekleştirme düzeyleri arasında cinsiyet, meslekî kıdem, yaş, okul türü, eğitim durumu değişkenlerine göre farklılık olduğu belirlenmiştir.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine whether there is a significance between the emotional labor levels of teachers. Survey model was used in the study. 237 teachers working in primary and secondary schools in Bartın city center were included in the study. Data were collected through emotional labor scale. t Test and ANOVA Test were used for data analysis. According to the results of the research, it was determined that the emotional labor levels of the teachers were medium, the role-playing dimension was low, the level of deeply acting role was high and the level of real emotions was very high. It was determined that there is a difference between the levels of emotional labor behavior according to the variables of gender, professional seniority, age, type of school and educational status.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherKalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisitr_TR
dc.relation.isversionof10.23863/kalem.2021.187tr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDuygusal emektr_TR
dc.subjectDuygu yönetimitr_TR
dc.subjectYüzeysel rol yapmatr_TR
dc.subjectDerinden rol yapmatr_TR
dc.subjectEğitimtr_TR
dc.subjectRole-playingtr_TR
dc.subjectDeeply actingtr_TR
dc.subjectNatural emotionstr_TR
dc.titleİlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin duygusal emek davranışını gerçekleştirme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeInvestigation of emotional labor behavior levels of primary and secondary school teachers in terms of various variablestr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalKalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisitr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0003-3225-6193tr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-0962-2725tr_TR
dc.identifier.volume11tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage133tr_TR
dc.identifier.endpage158tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster