Sınıf öğretmenlerinin çocuk edebiyatı ile okuma kültürü oluşturmaya yönelik görüş ve uygulamaları
Özet
Çocuk edebiyatı, dil becerilerinin geliştirilmesi ve okuma kültürünün kazandırılmasında eğitim öğretim sürecinin önemli bir unsurudur. Çocukların gelişiminde çocuk edebiyatından yararlanırken “temel kaynağı çocuk ve çocukluk olan; çocuğun algı, ilgi, dikkat, duygu, düşünce ve hayal dünyasına uygun” (Şirin, 2007, s. 16) eserleri seçebilmek gerekir. Bu eserler çocuğun eğlenmesi, hayatı tanıması, dilin inceliklerini sezmesi, zihinsel ve ruhsal bakımdan gelişmesi, sanatsal deneyimler kazanması gibi pek çok işleve sahiptir (Bağcı Ayrancı ve Aytaş, 2017; Baş, 2015; Sever, 2007a). Çocuk edebiyatının işlevlerini gerçekleştirebilmek için çocuğun yaşına, ilgilerine, dünyasına uygun eserlerden yararlanmak önemlidir.