dc.contributor.advisor | Çelebi, Murat | |
dc.contributor.author | Akın, Filiz Nur | |
dc.date.accessioned | 2021-10-22T13:31:01Z | |
dc.date.available | 2021-10-22T13:31:01Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021 | |
dc.identifier.citation | Akın, F. N. (2021). Kurumsal spor merkezi eğitmenlerinin mesleki canlılık, lider etkinliği,112 öz kontrol ve öz yönetim açısından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/6680 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada kurumsal spor merkezlerinde ve spor alanlarında çalışan eğitmenlerin öz- kontrol ile öz-yönetim, lider etkinliği ve mesleki canlılık düzeyleri arasındaki ilişkiler anket yöntemi kullanılarak araştırılmıştır. Öz-kontrol ve öz-yönetim, kişinin bir görevi yerine getirme konusundaki inançlarına atıfta bulunur ve etkinlik, çaba, ısrar ve başarı seçimini etkileyebilir. Geçmiş deneyimleri, kişisel nitelikleri ve sosyal desteği finanse ederek, insanlar farklı düzeylerde öz-kontrol ve öz-yönetim içeren faaliyetlerde bulunabilirler. Bu nedenle, spor eğitmenlerinin görevlerinde, ne kadar iyi performans gösterdiklerini öğrenmek son derece önemlidir. Bu bilgi, sürekli öğrenme ve mesleki canlılık için öz-kontrolü ve öz-yönetimi etkilemektedir. Öz-kontrol ve öz-yönetim, spor eğitmenlerinin yeterliliğini etkiler ve bu etkilere yönelik modeller, hedef belirleme ve geri bildirimi içeren müdahaleler kullanılarak yapılan araştırmalarla açıklanmaktadır. Tüm branşlardaki çalışma alanı ne olursa olsun, araştırmalar öz-kontrol ve öz-yönetimin liderlik etkinliği ve profesyonel canlılığın oynadığı önemli rolü vurguladığını göstermektedir. Çalışmanın birinci bölümünde spor eğitmenliği ve spor işletmeleri, ikinci bölümünde liderlik ve spor psikolojisinde öz-kontrol ve öz-yönetim kavramları hakkında bilgiler sunulmuştur. Üçüncü bölümde yapılan anket çalışması ile ilgili yöntem ve metodoloji hakkında bilgi verilmiştir. Dördüncü bölümde mesleki canlılık, lider etkinliği, öz-kontrol ve öz-yönetim ölçeği, betimleyici ve demografik analizler yapmak için 8 farklı kategoride toplam 45 sorudan oluşan anket hazırlanmıştır ve bu anket internet ortamında online olarak yapılmıştır. Ankete 156 kadın ve 191 erkek olmak üzere toplam 347 kişi katılmıştır. Anket sonuçları ise Mesleki Canlılık Ölçeği, Öz-Kontrol Öz-Yönetim Ölçeği ve Lider Etkinliği Ölçeği uygulanarak değerlendirilmiştir. Sonuç ve öneriler bölümünde yapılan çalışmada elde edilen bulgular değerlendirilmiştir. Kurumsal spor eğitmenlerinin Lider Etkililiği Ölçeği'nin (LEO) tamamında kadın ve erkek spor eğitmenleri arasında p <0,05 anlamlılık düzeyinde anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Ancak, Öz-kontrol Öz-yönetim Ölçeği'nin tamamında (X = 4.1775; t =- 1.251) ve Mesleki Canlılık Ölçeği'nde (MCÖ) (X = 1.7322; t =-2.205) p <0.05 erkek sporcu lehine anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Bu çalışmanın, eğitim ve öğretim için teori ve araştırmanın etkilerinin yanı sıra gelecekteki araştırmalar için bir kılavuz görevi görmesi umulmaktadır. Spor eğitmenlerinin niteliği ve yetenekleri konularında elde edilen bulgular bu çalışmanın amacını ve elde edilen sonuçlar desteklemektedir. | tr_TR |
dc.description.abstract | In this study, the relationships between self-control and self-management, leader effectiveness and professional vitality levels of trainers working in corporate sports centers and sports fields were investigated using a questionnaire method. Self-control and self- management refer to one's beliefs about performing a task and can influence the choice of activity, effort, persistence, and success. By financing past experiences, personal qualities, and social support, people can engage in activities that involve different levels of self- control and self-management. Therefore, it is extremely important for sports trainers to find out how well they are performing in their duties. This knowledge affects self-control and self-management for continued learning and professional vitality. Self-control and self-management affect the competence of sports trainers, and patterns for these effects are explained by research using interventions that include goal setting and feedback. Regardless of the field of study in all branches, research shows that self-control and self- management emphasize the important role that leadership effectiveness and professional vitality play. In the first part of the study, information about sports trainer and sports enterprises, leadership and self-control and self-management in sports psychology are presented in the second part. In the third part, information about the method and methodology related to the survey study is given. In the fourth part, a questionnaire consisting of 45 questions in 8 different categories was prepared to make professional vitality, leader effectiveness, self-control and self-management scale, descriptive and demographic analysis, and this survey was conducted online in the internet environment. A total of 347 people, 156 women and 191 men, participated in the survey. The results of the questionnaire were evaluated by applying Occupational Vitality Scale, Self-Control Self- Management Scale and Leader Effectiveness Scale. The findings of the study conducted in the results and recommendations section were evaluated. It was observed that there was no significant difference at p <0.05 significance level between female and male sports trainers in the entire Leader Effectiveness Scale (LEO) of corporate sports trainers. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Beden eğitimi ve spor dersi | tr_TR |
dc.subject | Physical education and sports lesson | tr_TR |
dc.subject | Spor işletmeleri | tr_TR |
dc.subject | Sport enterprises | tr_TR |
dc.title | Kurumsal spor merkezi eğitmenlerinin mesleki canlılık, lider etkinliği,112 öz kontrol ve öz yönetim açısından incelenmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | Investigation of corporate sports centers instructorsin terms of professional vitality, leader effectiveness,self control and self management | tr_TR |
dc.type | masterThesis | tr_TR |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi A.B.D. Yüksek Lisans Programı | tr_TR |
dc.contributor.authorID | - | tr_TR |