Show simple item record

dc.contributor.authorŞahan, Gülsün
dc.contributor.authorUğurlu, Mahir
dc.contributor.authorÖzdemir, Nihal
dc.contributor.authorNazik, Ayşenur
dc.date.accessioned2022-02-03T06:40:20Z
dc.date.available2022-02-03T06:40:20Z
dc.date.issued2021-01
dc.identifier.citationŞahan, G., Uğurlu, M., Özdemir, M ve Nazik, A. (2021). Kaynaştırma uygulamalarının başarısını etkileyen etmenler, sorunlar ve ailelerden beklentilerin öğretmen görüşlerine göre analizi (Karma Yöntem Araştırması). Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(1), 136-150.tr_TR
dc.identifier.issn1694-7215
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/6710
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Bartın il merkezindeki okullarda kaynaştırma eğitimi yapan öğretmenlere göre kaynaştırma eğitimi verilen öğrencilerin başarısını ortaya koymak, sorun ve çözüm önerilerini değerlendirmektir. Araştırmanın evrenini Bartın il merkezinde görev yapan kaynaştırma eğitimi veren öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklem grubunda en fazla kaynaştırma öğrencisi olan 7 okulda görev yapan öğretmenler yer almıştır. Bu çalışma nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma yöntem araştırması olup, öğretmen görüşleri Ahmetoğlu, Ünal ve Ergin (2016) tarafından geliştirilen “Kaynaştırma Uygulamalarının Başarısını Etkileyen Etmenler Ölçeği” ve yarı yapılandırılmış görüşme formları ile alınmıştır. Öğretmenlerin tamamına ölçek uygulanmış, 74 form nicel olarak değerlendirmeye alınmıştır. Nitel değerlendirme için 29 öğretmenin görüşü incelenmiştir. Sonuç olarak öğretmen görüşleri arasında rehberlik araştırma merkezi ve aileler alt boyutlarında ve yaş gruplarına göre sivil toplum örgütleri alt boyutunda anlamlı farklılık olduğu bulunmuştur. Öğretmenlerin mesleki deneyimleri arasında rehber öğretmenler ve okul idarecileri boyutlarında anlamlı bir farklılık olduğu, branşlara göre anlamlı bir fark olmadığı görülmektedir. Öğretmenlerin ailelerden yeterli ve bilinçli düzeyde destek alamadıkları, eğitim süreci içerisinde kazandırılan becerilerin ev ortamında aile tarafından desteklenmediği ayrıca ailelerin okul ile iletişimin çok az olduğu anlaşılmaktadır. Öğretmen beklentileri arasında velilerin okulla daha fazla ilişki kurması, veli toplantılarına katılmasının önemli olduğu, ailelerin çocukları ile daha fazla ilgilenmesi ayrıca okulda yapılan etkinliklerin evde daha fazla desteklenmesi gerektiği yer almaktadır.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherMANAS Sosyal Araştırmalar Dergisitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKaynaştırma eğitimitr_TR
dc.subjectEngelli bireylertr_TR
dc.subjectÖzel eğitimtr_TR
dc.subjectInclusive educationtr_TR
dc.subjectDisabled individualstr_TR
dc.subjectMainstream teachertr_TR
dc.subjectSpecial educationtr_TR
dc.titleKaynaştırma uygulamalarının başarısını etkileyen etmenler, sorunlar ve ailelerden beklentilerin öğretmen görüşlerine göre analizi (Karma yöntem araştırması)tr_TR
dc.title.alternativeAnalysis of factors, problems and expectations from families affecting the success of inclusive practices according to teachers' views (Mixed method research)tr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalMANAS Sosyal Araştırmalar Dergisitr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-1215-9727tr_TR
dc.contributor.authorID0000-0003-4005-4882tr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-8030-6071tr_TR
dc.identifier.volume10tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage136tr_TR
dc.identifier.endpage150tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record