dc.contributor.author | Şahan, Gülsün | |
dc.contributor.author | Uğurlu, Mahir | |
dc.contributor.author | Özdemir, Nihal | |
dc.contributor.author | Nazik, Ayşenur | |
dc.date.accessioned | 2022-02-03T06:40:20Z | |
dc.date.available | 2022-02-03T06:40:20Z | |
dc.date.issued | 2021-01 | |
dc.identifier.citation | Şahan, G., Uğurlu, M., Özdemir, M ve Nazik, A. (2021). Kaynaştırma uygulamalarının başarısını etkileyen etmenler, sorunlar ve ailelerden beklentilerin öğretmen görüşlerine göre analizi (Karma Yöntem Araştırması). Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(1), 136-150. | tr_TR |
dc.identifier.issn | 1694-7215 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/6710 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Bartın il merkezindeki okullarda kaynaştırma eğitimi yapan öğretmenlere göre kaynaştırma eğitimi verilen öğrencilerin başarısını ortaya koymak, sorun ve çözüm önerilerini değerlendirmektir. Araştırmanın evrenini Bartın il merkezinde görev yapan kaynaştırma eğitimi veren öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklem grubunda en fazla kaynaştırma öğrencisi olan 7 okulda görev yapan öğretmenler yer almıştır. Bu çalışma nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma yöntem araştırması olup, öğretmen görüşleri Ahmetoğlu, Ünal ve Ergin (2016) tarafından geliştirilen “Kaynaştırma Uygulamalarının Başarısını Etkileyen Etmenler Ölçeği” ve yarı yapılandırılmış görüşme formları ile alınmıştır. Öğretmenlerin tamamına ölçek uygulanmış, 74 form nicel olarak değerlendirmeye alınmıştır. Nitel değerlendirme için 29 öğretmenin görüşü incelenmiştir. Sonuç olarak öğretmen görüşleri arasında rehberlik araştırma merkezi ve aileler alt boyutlarında ve yaş gruplarına göre sivil toplum örgütleri alt boyutunda anlamlı farklılık olduğu bulunmuştur. Öğretmenlerin mesleki deneyimleri arasında rehber öğretmenler ve okul idarecileri boyutlarında anlamlı bir farklılık olduğu, branşlara göre anlamlı bir fark olmadığı görülmektedir. Öğretmenlerin ailelerden yeterli ve bilinçli düzeyde destek alamadıkları, eğitim süreci içerisinde kazandırılan becerilerin ev ortamında aile tarafından desteklenmediği ayrıca ailelerin okul ile iletişimin çok az olduğu anlaşılmaktadır. Öğretmen beklentileri arasında velilerin okulla daha fazla ilişki kurması, veli toplantılarına katılmasının önemli olduğu, ailelerin çocukları ile daha fazla ilgilenmesi ayrıca okulda yapılan etkinliklerin evde daha fazla desteklenmesi gerektiği yer almaktadır. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Kaynaştırma eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Engelli bireyler | tr_TR |
dc.subject | Özel eğitim | tr_TR |
dc.subject | Inclusive education | tr_TR |
dc.subject | Disabled individuals | tr_TR |
dc.subject | Mainstream teacher | tr_TR |
dc.subject | Special education | tr_TR |
dc.title | Kaynaştırma uygulamalarının başarısını etkileyen etmenler, sorunlar ve ailelerden beklentilerin öğretmen görüşlerine göre analizi (Karma yöntem araştırması) | tr_TR |
dc.title.alternative | Analysis of factors, problems and expectations from families affecting the success of inclusive practices according to teachers' views (Mixed method research) | tr_TR |
dc.type | article | tr_TR |
dc.relation.journal | MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi | tr_TR |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü | tr_TR |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-1215-9727 | tr_TR |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-4005-4882 | tr_TR |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-8030-6071 | tr_TR |
dc.identifier.volume | 10 | tr_TR |
dc.identifier.issue | 1 | tr_TR |
dc.identifier.startpage | 136 | tr_TR |
dc.identifier.endpage | 150 | tr_TR |