Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılıç, Ahmet Emre
dc.contributor.authorYılmaz, Ramazan
dc.date.accessioned2022-02-03T07:20:59Z
dc.date.available2022-02-03T07:20:59Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationKılıç, AE. Yılmaz, R. (2021) YouTube’un Eğitsel Amaçlı Kabul Durumunun İncelenmesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 69-89tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/6714
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Birleştirilmiş Teknoloji Kabul ve Kullanımı Modeli ve Teknoloji Kabul Modeline dayanarak YouTube’un öğretmenler tarafından eğitsel amaçlı kabul durumunu incelemek ve kullanım niyetlerini etkileyen faktörleri tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda araştırma kapsamında eğitsel amaçlı YouTube kabul ölçeği geliştirilmiştir. Araştırmanın verileri açımlayıcı faktör analizi aşamasında 250, doğrulayıcı faktör analizi aşamasında ise 258 öğretmenden elde edilmiştir. Elde edilen verileri analiz etmede açımlayıcı faktör analizi, doğrulayıcı faktör analizi ve yapısal eşitlik modellemesi yöntemleri kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre YouTube’un kullanım durumu, “performans beklentisi”, “davranışsal niyet”, “sosyal etki”, “çaba beklentisi” ve “güven” faktörleriyle %74.20 oranında açıklamıştır. Modelde kullanılan ölçek performans beklentisi, davranışsal niyet, sosyal etki, çaba beklentisi ve güven olmak üzere 5 faktör ve 37 maddeden oluşmuştur.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherNecmettin Erbakan Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYaşam boyu öğrenmetr_TR
dc.subjectBirleştirilmiş teknoloji kabul ve kullanım modelitr_TR
dc.subjectTeknoloji kabul modelitr_TR
dc.subjectYoutube’un eğitsel amaçlı kabulütr_TR
dc.subjectLifelong learningtr_TR
dc.subjectUnified technology acceptance and usage modeltr_TR
dc.subjectTechnology acceptance modeltr_TR
dc.subjectAcceptance of YouTube for educational purposetr_TR
dc.titleYouTube’un eğitsel amaçlı kabul durumunun incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeExamination of YouTube's acceptance for educational purposestr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalAhmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-2041-1750tr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-8612-0892tr_TR
dc.identifier.volume3tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage69tr_TR
dc.identifier.endpage89tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster