dc.contributor.author | Kılıç, Ahmet Emre | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Ramazan | |
dc.date.accessioned | 2022-02-03T07:20:59Z | |
dc.date.available | 2022-02-03T07:20:59Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Kılıç, AE. Yılmaz, R. (2021) YouTube’un Eğitsel Amaçlı Kabul Durumunun İncelenmesi, Ahmet
Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 69-89 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/6714 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Birleştirilmiş Teknoloji Kabul ve Kullanımı Modeli ve Teknoloji Kabul Modeline dayanarak YouTube’un öğretmenler tarafından eğitsel amaçlı kabul durumunu incelemek ve kullanım niyetlerini etkileyen faktörleri tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda araştırma kapsamında eğitsel amaçlı YouTube kabul ölçeği geliştirilmiştir. Araştırmanın verileri açımlayıcı faktör analizi aşamasında 250, doğrulayıcı faktör analizi aşamasında ise 258 öğretmenden elde edilmiştir. Elde edilen verileri analiz etmede açımlayıcı faktör analizi, doğrulayıcı faktör analizi ve yapısal eşitlik modellemesi yöntemleri kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre YouTube’un kullanım durumu, “performans beklentisi”, “davranışsal niyet”, “sosyal etki”, “çaba beklentisi” ve “güven” faktörleriyle %74.20 oranında açıklamıştır. Modelde kullanılan ölçek performans beklentisi, davranışsal niyet, sosyal etki, çaba beklentisi ve güven olmak üzere 5 faktör ve 37 maddeden oluşmuştur. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Necmettin Erbakan Üniversitesi | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Yaşam boyu öğrenme | tr_TR |
dc.subject | Birleştirilmiş teknoloji kabul ve kullanım modeli | tr_TR |
dc.subject | Teknoloji kabul modeli | tr_TR |
dc.subject | Youtube’un eğitsel amaçlı kabulü | tr_TR |
dc.subject | Lifelong learning | tr_TR |
dc.subject | Unified technology acceptance and usage model | tr_TR |
dc.subject | Technology acceptance model | tr_TR |
dc.subject | Acceptance of YouTube for educational purpose | tr_TR |
dc.title | YouTube’un eğitsel amaçlı kabul durumunun incelenmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | Examination of YouTube's acceptance for educational purposes | tr_TR |
dc.type | article | tr_TR |
dc.relation.journal | Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi | tr_TR |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü | tr_TR |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-2041-1750 | tr_TR |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-8612-0892 | tr_TR |
dc.identifier.volume | 3 | tr_TR |
dc.identifier.issue | 1 | tr_TR |
dc.identifier.startpage | 69 | tr_TR |
dc.identifier.endpage | 89 | tr_TR |