Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Anabilim Dalı
Bu bölümdeki koleksiyonlar
-
Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Anabilim Dalı Doktora [0]
Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Anabilim Dalı'na ait doktora tez çalışmalarını içerir. -
Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Anabilim Dalı Yüksek Lisans [11]
Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Anabilim Dalı'na ait yüksek lisans tez çalışmalarını içerir.
Güncel Gönderiler
-
Ortaokul öğrencilerinin bilgi güvenliği ve etik farkındalığı
(Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023-09-15)Ortaokul öğrencilerinin bilgi güvenliği ve etik farkındalığı üzerine yapılan bu araştırmanın amacı ortaokul seviyesinde yer alan öğrencilerin bilgi güvenliği ve etik farkındalıklarının hangi düzeyde olduğunu ortaya ... -
Kulak görüntülerinden soft biyometrik özelliklerin makine öğrenmesi yöntemleri ile sınıflandırılması
(Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Yapılan çalışmanın amacı, kulak görüntülerinden cinsiyet, yaş, boy, doğal saç rengi, saç tipi, göz rengi ve ten rengi gibi soft biyometrik özelliklerin makine öğrenmesi yöntemleri ile sınıflandırılmasıdır. Çalışma kapsamında ... -
Artırılmış gerçeklik materyalleri ile desteklenen geometri öğretiminin öğrencilerin özyeterlik, kaygı ve tutumuna etkisi
(Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu çalışmada matematik dersi kapsamında artırılmış gerçeklik materyalleri ile desteklenen geometri öğretiminin öğrencilerin geometriye yönelik tutum, öz yeterlik ve kaygılarına olan etkilerini belirlemek amaçlanmıştır. ... -
Geometri öğretiminde artırılmış gerçeklik uygulamalarının kullanımının ortaokul öğrencilerin öz düzenleme becerilerine, akademik motivasyonlarına ve başarılarına etkisi
(Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu çalışmada geometri öğretiminde artırılmış gerçeklik uygulamalarının kullanımının ortaokul öğrencilerinin öz düzenleme becerilerine, akademik motivasyonlarına ve başarılarına etkilerini incelemek amaçlanmıştır. Ön test-son ... -
Ebeveynlerin dijital ebeveynlik yeterliklerinin artırılmasına yönelik e-içeriklerin geliştirilmesi
(Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Dijital teknolojilerinin kullanımı, bireylere birçok fırsat sunmasının yanında riskler ve tehditler de içermektedir. Çocuklar, bu risklere ve tehditlere karşı savunmasız gruptadır. Bu da çocukların ebeveynlerine, geleneksel ... -
Artırılmış gerçeklik temelli öğrenme ortamı: Artırılmış gerçekliğin lise öğrencilerinin biyoloji eğitiminde motivasyonu, tutumu ve öz yeterliği üzerindeki etkileri
(Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada arttırılmış gerçeklik (AG) materyalleri ile işlenen biyoloji dersinin öğrenciler üzerindeki motivasyon, tutum ve öz yeterlilik etkilerini belirlemek amaçlanmıştır. Dünya'yı etkisi altında alan Covid-19 virüsü ... -
Çevrimiçi eğitimde üstbilişsel rehberliğin bilgi işlemsel düşünme becerisi, üst bilişsel düşünme becerisi ve programlama becerisi öz yeterlilik algısına etkisi
(Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı çevrimiçi ortamda verilen üstbilişsel rehberlik desteğinin bilgi işlemsel düşünme becerileri, programlama becerileri öz yeterliliği ve üstbilişsel düşünme stratejileri üzerindeki etkisini araştırmaktır. ... -
Ortaokul seviyesindeki öğrenci performanslarının MARS modeli ile incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, parametrik olmayan regresyon yöntemlerinden, çok değişkenli uyarlanabilir regresyon eğrileri (Multivariate Adaptive Regression Splines – MARS) modellemesi kullanılmıştır. MARS modeli kullanılarak, makine ... -
Özel yetenekli öğrencilerin öğretimine yönelik bir simülasyon uygulamasının tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması
(Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Gelişen, değişen ve hızla büyüyen bir bilgi birikimi ile ilerleyen teknolojinin ekonomik, kültürel, sosyal ve eğitim yapıları üzerindeki etkisi yadsınamaz bir gerçektir. Dijital teknoloji alanındaki bu değişme ve gelişmelerin ... -
Proje tabanlı öğrenmede sabit ve paylaşılan liderlik uygulamaları ile desteklenmiş blok tabanlı kodlama öğretiminin bilgi işlemsel düşünmeye, güdülenmeye ve kodlama eğitimine yönelik tutuma etkisi
(Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı, proje tabanlı öğrenme (PTÖ) yönteminde dikey ve paylaşılan liderlik uygulamaları ile blok kodlama öğreniminin öğrencilerin bilgi işlemsel düşünme beceri düzeyine, güdülenmesine ve kodlama eğitimine ... -
Gerçek zamanlı duygu durumu analizi: Derin öğrenme tabanlı akıllı sistem tasarımı
(Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Duygu tanıma ve davranış yargısı gibi duyguları anlamanın anahtarı görevini gören yüz ifadelerini anlama, insanların günlük hayatında oldukça değerlidir. Anlık olarak sistemlerde algılanan görüntü ve videodan duyguları ...