Ara
Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8
İlkokul 2.sınıf öğrencilerinin dikte becerileri
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Bu araştırmanın amacı ilkokul 2. sınıf öğrencilerinin dikte ve dikte ettikleri metni anlama becerilerinin ne düzeyde olduğunu belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubu 2021-2022 Eğitim-öğretim yılında Van ilinin Edremit ...
Matematiksel metinlerde doğrusal ve çoklu metin kullanımı
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Matematik hayatın pek çok alanında yer almaktadır. Öğrencilerin öğretim hayatlarında matematik dersi önemli bir yer tutmaktadır. Öğrencilerin bu derste öğrencikleri bilgileri kalıcı hale getirmeleri onların akademik ...
İlkokul öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgileri ile dijital okuryazarlık yeterlilikleri arasındaki ilişki
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Hızla gelişen ve değişen teknoloji, sosyal hayatı birçok alanda etkilemektedir. Bunlardan birisi de eğitim ve öğretim alanıdır. Bu etki doğrultusunda eğitim-öğretim alanında yeni öğretim araç-gereçleri ve yeni öğretim ...
Prozodi öğretiminin okuma güçlüğü olan bir ilkokul üçüncü sınıf öğrencisinin okuma akıcılığı ve okuduğunu anlama becerileri üzerindeki etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Bu araştırmanın amacı prozodi öğretiminin okuma güçlüğü olan bir ilkokul üçüncü sınıf öğrencisinin okuma akıcılığı ve okuduğunu anlama becerileri üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden ...
COVİD-19 pandemisi izolasyon dönemine ilişkin öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Covid-19 pandemisi ülkeleri bir çok alanda etkisi altına almıştır. Pandeminin etkilediği alanların en önemlilerinden birisi de eğitimdir. Pandemi ile birlikte ülkelerin çoğunda yüz yüze eğitime ara verilerek eğitim uzaktan ...
Sınıf öğretmeni adaylarının okumaya yönelik FOMO düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Bu araştırmanın temel amacı; okumaya yönelik FOMO ölçeğini geliştirerek sınıf öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığı, okuma motivasyonu, okuma becerisi öz-yeterlilik algısının ve okumaya yönelik FOMO'larının ne düzeyde ...
Yankılayıcı okuma yönteminin akıcı okuma becerisine etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Bu araştırmada ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin sesli okuma hatalarını düzeltmede ve okuduğunu anlama becerilerini geliştirmede yankılayıcı (eko) okuma yönteminin etkisi incelenmiştir. Araştırma, Bartın'da bir ilkokuldan ...
Sınıf öğretmeni adaylarının müze eğitimine yönelik özyeterlik inançları
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
İlkokulda sunulan dersler, öğrencilerin yaşamları boyunca kullanabilecekleri becerilerin temelini attığı derslerdir. Öğrenciler, ilkokulda aldıkları dersler sayesinde sosyal yaşam alanı kazanmaktadır. Müzeler öğrencilere, ...