Ara
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
Sınıf öğretmenlerinin afet bilinci algı düzeylerinin belirlenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
Türkiye bulunduğu coğrafya itibariyle bir afetler ülkesidir. Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde yaşayan insanlar farklı zamanlarda deprem, çığ, sel, yangın, heyelan gibi birçok afetlerle karşı karşıya kalmıştır ve kalmaya ...
Eşli okuma yönteminin okuma güçlüğünü gidermedeki etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
Bu araştırmada ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma güçlüğünü gidermede eşli okuma yönteminin etkisi incelenmiştir. Araştırma, Bartın'daki bir ilkokuldan araştırmanın amacına uygun olarak seçileniki öğrenciyle yürütülmüştür. ...
Etkileşimli dinleme eğitiminin 4. sınıf öğrencilerinin dinleme becerilerine etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
Bu çalışmada etkileşimli dinleme eğitiminin 4. sınıf öğrencilerinin dinleme becerilerine etkisi incelenmiştir. Çalışma Zonguldak ili Devrek ilçesine bağlı Çaydeğirmeni TOKİ ilkokulunda yürütülmüştür. Araştırmada ön test ...
Türkiye’de taşımalı eğitim alanında yapılmış lisansüstü tezlerin tematik analizi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
Türkiye’de 1989-1990 eğitim öğretim yılının 2. döneminden itibaren uygulanmaya başlanan taşımalı eğitim uygulaması; okulu bulunmayan, nüfusu az ve dağınık kırsal bölgelerdeki zorunlu eğitim çağında olan öğrencilerin eğitim ...
TRT çocuk kanalında yer alan 6-10 yaş grubu yerli çizgi filmlerin söz varlığı açısından incelenmesi: trafik tayfa ve dijital tayfa örneği
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
Çocukların dil gelişiminin desteklenmesi ve kelime hazinesinin zenginleşmesi o kültürdeki söz varlığı unsurlarıyla gerçekleşir. Dil eğitiminin temelini ise kelimeler, söz varlığı ve kelime türleri gibi kavramlar oluşturmaktadır. ...
Algoritma temelli etkinliklerin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik problemi çözme becerisine etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
Bu araştırma algoritma temelli etkinliklerin öğrencilerin problem çözme becerileri üzerinde etkisinin olup olmadığını incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ili Eyüpsultan ilçesinde ...