Show simple item record

dc.contributor.authorÇetintav, Gülay
dc.contributor.authorTot, Emel Altun
dc.contributor.authorYılmaz, Ramazan
dc.date.accessioned2022-07-22T11:59:19Z
dc.date.available2022-07-22T11:59:19Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/6891
dc.description.abstractTimss uluslararası matematik ve fen eğilimleri araştırmasıdır. 2019 yılında 39 ülke 8. Sınıf seviyesinde Timss değerlendirmesine katılmıştır. Bu çalışmada derslerde teknoloji kullanımının uluslararası düzeyde matematik ve fen başarısına etkisi araştırılmak istenmiştir. 39 ülkedeki matematik ve fen öğretmenlerine uygulanan ankette derste teknoloji kullanım düzeyleri de sorulmuştur. Öğretmenlerin verdikleri cevaplar ile ülkelerin başarı seviyeleri karşılaştırılmıştır. Araştırmada eğitsel veri madenciliği teknikleri kullanılmıştır. Verilerin analizi için SPSS paket programı ve Rapid Miner uygulaması kullanılmıştır. Verilerin yapısına uygun olduğu düşünülerek karar ağaçları algoritması kullanılmıştır. Korelasyon sonuçları ve karar ağaçları yapıları incelendiğinde fen ve matematik derslerinde teknoloji kullanımının başarıya olumlu yönde etkisi olduğu görülmektedir. Derslerinde bilgisayar etkinliklerine yer vermeyen öğretmenlerin oranı arttıkça ülkelerin başarı seviyelerinde düşme görülmektedir. Ayrıca fen ve matematik dersleri karşılaştırıldığında derste teknoloji kullanımının fen derslerinde daha etkili sonuçlar verdiği söylenebilir. Ancak testlere bilgisayar veya tabletle erişmenin matematik ve fen başarısına olumlu ya da olumsuz etkisi olmadığı görülmüştür. Araştırmanın sonuçları doğrultusunda gelecek çalışmalar için araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
dc.description.abstractTIMSS is an international study of mathematics and science trends. In 2019, 39 countries participated in the TIMSS assessment at Grade 8. This study, it was aimed to investigate the effect of using technology in lessons on international mathematics and science achievement. In the questionnaire applied to mathematics and science teachers in 39 countries, the level of technology use in the course was also asked. The answers given by the teachers and the success levels of the countries were compared. Educational data mining techniques were used in the study. SPSS software package and RapidMiner application were used for data analysis. The decision trees algorithm was used considering that it is suitable for the structure of the data. When correlation results and decision tree structures are examined, it is seen that the use of technology in science and mathematics lessons has a positive effect on success. As the ratio of teachers who do not include computer activities in their lessons increases, the success levels of countries decrease. In addition, when science and mathematics lessons are compared, it can be said that the use of technology in lessons gives more effective results in science lessons. However, it was observed that accessing the tests with a computer or a tablet did not affect the success of either course. In line with the results of the research, suggestions were made to the researchers for future studies.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTIMSStr_TR
dc.subjectVeri Madenciliğitr_TR
dc.subjectTeknoloji kullanımıtr_TR
dc.subjectTeknolojik açıdan zengin ortamlartr_TR
dc.subjectTeknoloji entegrasyonutr_TR
dc.subjectTechnology in teachingtr_TR
dc.subjectMathematics and science achievementtr_TR
dc.titleDerste teknoloji kullanımının TIMSS 2019 sonuçlarına etkisinin veri madenciliği ile analizitr_TR
dc.title.alternativeData mining analysis of the effect of technology use in the course on TIMSS 2019 resultstr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalBilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisitr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-2041-1750tr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-1042-7660tr_TR
dc.contributor.authorID0000- 0001-5297-0744tr_TR
dc.identifier.volume4tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage26tr_TR
dc.identifier.endpage43tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record