Başlık için Eğitim Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 348, listelenen: 285-304
-
Sınıf ve okul öncesi öğretmenlerinin değer öğretimine ilişkin görüşleri
(Bartın Üniversitesi, 2017)Bu araştırmada sınıf öğretmenleri ile okul öncesi öğretmenlerinin değer öğretimi hakkındaki görüşlerini belirlemeye çalışmaktır. Araştırmanın evrenini Bartın il merkezinde görev yapan 260 sınıf ve okul öncesi öğretmeni ... -
Sınıf ve ortaokul matematik öğretmenlerinin kavram yanılgılarına ilişkin açıklamaları
(Trakya Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın amacı, sınıf ve ortaokul matematik öğretmenlerinin kavram yanılgılarına ilişkin açıklamalarını incelemektir. Çalışmada, öğretmenlerin verilen ifadelerdeki kavram yanılgılarının ne olduğu ve bunların ... -
Sınıf ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin ilkokul 4. sınıf insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi dersine yönelik görüşlerinin karşılıklı olarak incelenmesi
(Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Üniversitesi Eğitim Fakütlesi, 2016)Eğitim bireyin davranışlarında istenilen yönde değişim gerçekleştirmeyi amaçlar. Bunu yaparken bireyi kişisel, sosyal, ekonomik ve siyasi alanlarda gerekli bilgi ve donanıma sahip olarak yetiştirmeyi de hedefler. Bu ... -
Sırsıklam, sırılsıklam kelimeleri üzerine
(The Journal OfAcademic Social Science Studies, 2012)“Completely wet, very wet” sırsıklam and sırılsıklammeaning as commonly used words in modern Turkish. However, until the present day scientific studies, not given enough information about the etymology of these ... -
Şanlıurfa'nın Siverek ilçesinde örgün eğitimde başarının elde edilmesi
(TEM SEN, 2003) -
Taslak sosyal bilgiler öğretim programına yönelik yapısal bir değerlendirme
(Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği, 2017)Bu çalışmada, 2017 taslak sosyal bilgiler öğretimi programının 2004 ve 2015 sosyal bilgiler öğretim programları ile karşılıklı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel betimsel araştırma yaklaşımına dayalı olarak ... -
Teacher views on barriers to the integration of information and communication technologies (ict) in Turkish teaching
(Look Academic Publishers, 2017)Technology has taken place in all areas of life. Educational environment is equipped with the technology to educate individuals with the skills to meet the needs of the day. It is expected that teachers use information and ... -
Teacher's opinions about remedial education program in primary schools
(The Journal of Limitless Education and Research, 2022-10-17)IYEP (Remedial Education Program in Primary Schools) was implemented in pilot provinces for the first time in 2018. The IYEP was prepared in order to eliminate the learning deficiencies of disadvantaged students in ... -
Teachers and parents’ perception about learning difficulties in mathematics: a case study
(2018)In this study, a description of the situation for elementary school 4th grade students who have difficulty in learning mathematics was made. The research was designed as a case study. For this purpose, semi-structured ... -
Teachers’ experiences of distance education triggered by COVID-19 in Finland and Turkey- digital transformation in practice
(International Online Journal of Education and Teaching, 2022-11-27)Distance education was typically selected teaching method as a response to the COVID-19 pandemic across the world. This article introduces the survey results on Finnish and Turkish teachers' experiences of distance education ... -
Teachers’ perception: Competent or not in curriculum development
(Malaysian Online Journal of Educational Sciences, 2017-06-06)The purpose of the study is to determine teachers’ perceptions on curriculum development competencies and determine whether their perceptions differ according to gender, branches, seniority and graduated faculty type. The ... -
The effect of blended learning method on preservice elementary science teachers’ attitudes toward technology, self-regulation and science process skills
(Balıkesir Üniversitesi, 2015-06)Bu çalışmanın amacı, karma öğrenme yönteminin ilköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik tutumlarına, öz-düzenleme ve bilimsel süreç becerilerine etkisini araştırmaktır. Çalışma, 2012-2013 öğretim ... -
The effect of museum activities based on games to the student achievement and their attitude towards art classes
(İnönü Üniversitesi, 2019-03)Araştırmanın amacı, İlköğretim 6. Sınıf Görsel Sanatlar dersinde, programda yer alan ders etkinliklerinden farklı olarak, bu derste müzelerden eğitsel oyun yöntemi ile yararlanarak elde edilecek verilere bağlı olarak ... -
The effect of outdoor education on the achievement and recall levels of primary school students in social studies course.
(2020)The aim of this study is to determine the effects of the implementation of activities based on outdoor education in social studies teaching on students' academic achievement and their level of knowledge recall. In the ... -
"The inquiry-based learning” from pre-service science teachers’ perspective
(Kastamonu Üniversitesi, 2018-09)The existence of many abstract concepts in Science lessons can lead students to memorize them. This situation does not provide permanent learning for the students. Science education curriculum revised in 2017 aims to prepare ... -
The use of fundamental rights as active and responsible citizens: Tendencies of social studies teacher candidates
(AIAC, 2022)This study aimed to determine the tendencies of social studies teacher candidates, whose primary purpose is to raise active and responsible citizens, towards the use of fundamental rights. The study adopted a survey ... -
Thesis proposal
(2017-11-14) -
Türk eğitim müziği dağarının görme engelliler tarafından kullanımı için braille sisteminde dijital nota arşivi hazırlanması (ulusal marşlar örneği)
(Bartın Üniversitesi, 2020-01)Bu projenin amacı Türkiye’deki görme engelli müzik öğretmenleri ve öğretmen adaylarının ulusal marşların piyano eşliklerine erişimi için dijital dağarcık hazırlamaktır. Bu amaç doğrultusunda dört adet alt amaç ... -
Türk eğitim tarihinde alternatif bir model: Köy Enstitüleri
(Manisa Celal Bayar Üniversitesi, 2016-12)Eğitim, insanlık tarihi boyunca süregelen, dinamik ve daima ileriye dönük olan bir süreçtir. Bu süreçte hep daha iyiyi, güzeli aramak amacıyla eğitime katkı sağlayabileceği düşünülen birçok farklı uygulama, yaklaşım, yöntem, ... -
Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin kişilik eğitimi açısından değerlendirilmesi
(Pegem Akademi, 2012)