Eğitim Fakültesi: Recent submissions
Now showing items 121-140 of 350
-
Achievement motivations of the students studying at computer and instructional technologies teaching department
(Mevlana International Journal of Education, 2013-04)The aim of this research is to determine achievement motivations of the students studying at Computer and Instructional Technologies Teaching (CITT) Department. In this research, survey method is used. In the frame of ... -
Matematik öğretmeni adaylarının öğrenme stratejileri üzerine nitel bir çalışma
(Bartın Üniversitesi, 2014)Araştırmanın amacı, matematik öğretmeni adaylarının kullandıkları öğrenme stratejilerini belirlemektir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada, durum çalışması deseni esas alınmıştır. Araştırmanın örneklemi, ... -
The effect of an instructional practice based on metacognition upon science teacher trainees’ critical thinking and metacognitive awareness
(International Conference on Critical Education, 2016-08)The aim of the study is to find out “The effect of an instructional practice based on metacognition upon science teacher trainees’ metacognitive awareness and critical thinking”. The study group was consisted of the chosen ... -
İngiltere’de ve Türkiye’de öğretmen yetiştirme
(Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, 2017-05)Her toplumda belirleyici olan ve toplumu yapılandıran öge ‘eğitimdir. Bu bağ-lamda eğitim ihtiyacına hizmet eden kurumlar ve nitelikli öğretmen yetiştirilmesi önemli bir konudur. Bir ülkede öğretmenin kalitesi ... -
Sınıf öğretmenlerinin mesleki değerlerinin incelenmesi
(Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2016-06)Araştırmanın genel amacı, sınıf öğretmenlerinin kendi algılarına göre mesleki değerlere sahip olma düzeylerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesidir. Bu genel amaç ... -
7. sınıf çember ve daire konusunda basamaklı öğretim uygulamasının öğrencilerin matematik dersine ilişkin akademik başarı ve tutumlarına etkisi
(Bartın Üniversitesi, 2017-10)Araştırmanın amacı, 7. sınıf Çember ve Daire konusunda basamaklı öğretim uygulamasının öğrencilerin matematik dersine ilişkin akademik başarı ve tutumlarına etkisini belirlemektir. Nicel olarak tasarlanan araştırma, deneysel ... -
A comparative study on microstructures, magnetic features and morphologies of ternary fe–co–ni alloy thin films electrochemically fabricated at different deposition potentials
(Journal of Superconductivity and Novel Magnetism, 2019)Electrochemically fabricated ternary Fe–Co–Ni alloy thin films with different chemical compositions were obtained at different deposition potentials. An increase in the deposition potential increased the Ni content while ... -
Arazi kullanım bilincinin üniversite öğrencileri açısından değerlendirilmesi
(International Journal of Social Science, 2017-05-31)Arazi kullanım bilinci, bireylerin ve toplumların, arazi kullanımı ve çevresel et-kileri hakkında bilinç ve duyarlılık kazanmasını sağlamak şeklinde ifade edilebilir. Arazi kullanım bilinci, Türkiye’de günümüzde yeterince ... -
Öğretmen adaylarının sorgulama becerilerinin incelenmesi
(Turkish Studies, 2017)Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının sorgulama beceri düzeylerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesidir. Nicel olarak tasarlanan araştırmada tarama modeli ... -
The influence of deposit composition controlled by changing the relative Fe ion concentration on properties of electroplated nanocrystalline Co-Fe-Cu ternary thin films
(TÜBİTAK, 2018)Ternary Co-Fe-Cu thin films with 78.5–92.4 at.% Co, 4.1–17.9 at.% Fe, and 3.1–3.6 at.% Cu were electroplated at ambient temperature from electrolytes with different relative Fe ion concentrations with respect to the Co ion ... -
Ortaokul öğrencilerinin öz düzenleme becerilerine ilişkin algıları
(Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 2017)Sosyal bilişsel kuramın temel ilkelerinden biri insanların kendi davranışlarını kontrol edebilme yeteneğine sahip olmalarıdır. İnsanlar ne kadar çalıştıklarını, ne kadar uyku uyuyacaklarını, neleri yiyeceklerini, ne kadar ... -
8. sınıf öğrencilerinin SBS’ye yönelik metaforik algıları
(Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 2014) -
Practicing mail art in visual arts course, and evaluation of the artworks of students
(World Journal of Education, 2019-02-20)Purpose of this study is to identify the contribution of the educational use of mail art to Visual Arts Course. This study has been designed to attain an idea from the activity samples, in order for a more effective and ... -
Anasınıfına devam eden çocukların matematiksel akıl yürütme becerilerine piyano destekli müzik etkinliklerinin etkisi
(Kafkas Üniversitesi, 2019-12)Bu araştırmanın amacı anasınıfına devam eden 5-6 yaş grubundaki çocukların erken matematiksel akıl yürütme becerilerine piyano destekli müzik etkinliklerinin etkisini tespit etmektir. Araştırmada Ön-test son-test kontrol ... -
Erken çocukluk döneminde piyano eğitimi: gelişim alanlarına etkisi ve güncel öğretim yöntemleri
(Uluslararası 19 Mayıs Yenilikçi Bilimsel Yaklaşımlar Kongresi, 2019-12-30)Müziksel yetenek, her çocukta var olan ve zaman içinde geliştirilebilen bir beceridir. Müzik etkinlikleri, erken çocukluk eğitimde çocukların bilişsel becerileri, dil gelişimi, sosyal uyum, güven ve başarı duygusunu ... -
Perceptions of pre-service teachers about teacher professional ethics course through metaphors
(Journal of Education and Training Studies, 2019-03-01)The aim of this study is to determine the perceptions of pre-service teachers towards teacher professional ethics course. The research was carried out with 138 pre-service teachers attending pedagogical formation training ... -
A sample activity for holding a studio art – painting – course in a museum
(Universal Journal of Educational Research, 2018-12-01)Museums are the most effective settings for life-wide learning used in arts education. The aim of this study is to determine the effect of use of museums for educational purposes on a Studio Art – painting – course. In ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının yapılandırıcı öğretim yeterliliklerinde mikro öğretimin rolü
(Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, 2019)Bu araştırmanın amacı Türkçe öğretmeni adaylarının yapılandırıcı öğretim yeterliklerinde mikro öğretimin rolünü belirlemektir. Araştırma, tek grup öntest sontest modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu Batı ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının konuşma kaygılarını gidermede hazırlıklı konuşmaların rolü
(Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2018)Türkçe öğretmenleri Türkçenin doğru ve etkili kullanımı ve iletişim açısından model olabilmelidir, çünkü Türkçe öğretmenleri sesini ve beden dilini etkili kullanabilen öğrenciler yetiştirmekle sorumludur. Genelde her ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının yazmaya yönelik algıları
(Uluslararası Sınırsız Eğitim Araştırmaları Sempozyumu, 2019)Türkçe dersi öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi; duygu, düşünce ve hayallerini yazma kurallarına uygun olarak ifade edebilmesi ve okuma yazma sevgisi ve alışkanlığını kazanmalarını ...