Ara
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
Siyasi parti ve hükümet programlarında girişimcilik ve inovasyon
(Dumlupınar Üniversitesi, 2012-12)
Bu çalışmanın amacı, girişimcilik ve inovasyon kavramlarına hükümet ve siyasi parti programlarında ne derece yer verildiğini araştırmaktır. Hükümet ve siyasi parti programlarında bu kavramların sıklıkla yer alması, ...
The approaches of Turkish political parties towards entrepreneurship in their party programmes
(Elsevier, 2012)
This study aims to identify to what extent political parties in Turkey include the concept of entrepreneur and entrepreneurship, which are regarded as the most essential resources of countries’ in international competition, ...
Rekabet avantajı sağlama ve sürdürmede stratejik yaklaşımlar
(e-Journal of New World Sciences Academy, 2012)
Kar amacı güden tüm işletmeleriçin rekabet avantajı sağlamak ve bunu sürdürülebilir kılmak temel amaçtır. Bu konuda çok sayıda teori ileri sürülmüştür.Temel soru şudur; (ı) Aynı pazar şartlarında faaliyet ...
The impact of ‘distribution capability, business knowledge, service differentiation and experience’firm behaviors onexportperformance
(Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 2012)
The main purpose of this study is to investigate the effect of distribution capability, service differentiation, business knowledge and experience of businesses on export performance. Accordingly, meetings based on research ...
Examining the competitive structure of Turkish tourism industry in comparison with diamond model
(Elsevier, 2012)
The aim of this study is to discuss whether Michael E. Porter's Diamond Model, which is developed to measure the competitive advantages of countries at the sectoral level, is an appropriate model to measure the competitive ...
Teknoloji kabul modeli'nin kurumsal kaynak planlaması uygulamalarında kullanılması
(Business and Economics Research Journal, 2012-02)
Teknoloji Kabul Modeli (TKM), Davis (1989) tarafından -daha önce doktora tezinde
kullandığı (1986) fikirleri geliştirmesi sonrasında- yeni bir teknolojinin kullanıcı tarafından kabulünün; (1) Algılanan Fayda ve (2) Algılanan ...