Ara
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
Bir farklılaşma stratejisi olarak coğrafi işaretler ve Türkiye incelemesi
(Bartın Üniversitesi, 2016)
Coğrafi işaretler (Cİ) bir ürünün, belirli bir ülke, yöre ya da bölge ile bağlantısını ifade eden sembollerdir. Bu işaretler, söz konusu yöreye özgü doğal ya da insan faktörlerinden oluşan özelliklerin ürüne ...
Position approach and the examining of its validity within the scope of developing strategy and creating competitive advantage: a case of Turkey
(Bartın Üniversitesi, 2016)
One of the success indicators of a company is its competitive advantage against the other companies. Even though there have been so many approaches being developed under the frame of strategic management in order ...
Tüketicilerin korunmasında yerel yönetimlerin ve ticari işletmelerin durumu: Batı Karadeniz Bölgesinde bir araştırma
(International Journal of Academic Value Studies, 2016-07-15)
Ülkemizde tüketicilerin korunmasıyla ilgili çalışmaları,çok önceki tarihlere götürmek mümkün ise de bu alandaki somut çalışma 23.2.1995 tarih ve 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması HakkındaKanun ile şekillenmiştir. Bu ...
Uluslararası şirketlerde üst düzey yönetici sağlama politikaları: Türkiye’de faaliyet gösteren 150 şirket üzerinde bir araştırma
(Bartın Üniversitesi, 2016)
Bu çalışmanın amacı, uluslararası şirketlerde üst düzey yönetici sağlamak için uygulanan insan kaynakları politikalarından (etnosentrizm, polisentrizm, geosentrizm ve regiosentrizm) hangilerinin Türkiye’de faaliyette ...
Sports policy of Turkey in development plans
(International Journal of Science Culture and Sport, 2016-06)
Five Years of Development Plans are basic politic documents which they reveals Turkey’s growing that is going to be happen in long term in economical, social and cultural areas which is getting prepared by with it’s former ...
Determination the factors that affect the use of enterprise resource planning information system through technology acceptance model
(Canadian Center of Science and Education, 2016-09)
In order to survive in today’s global competitive environment, businesses have to use information systems during management and production processes. Technology Acceptance Model (TAM) is developed by Davis (1989). According ...