Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldız Durak, Hatice
dc.contributor.authorSeferoğlu, Sadi
dc.date.accessioned2019-03-13T10:53:24Z
dc.date.available2019-03-13T10:53:24Z
dc.date.issued2017-12-05
dc.identifier.citationDurak, H. & Seferoglu, S. S. (2017). Öğretmenlerin Bakışıyla Öğretmenlerde Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(2), 759 – 788.en_US
dc.identifier.urihttp://www.gefad.gazi.edu.tr/download/article-file/336359
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/965
dc.description.abstractBu çalışmada öğretmenlerde tükenmişlik düzeyleri ile ilgili genel durumun öğretmenlerin bakışıyla ortaya konması ve tükenmişlik düzeyi ile çeşitli demografik değişkenler arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma grubu çeşitli illerde bulunan, farklı branşlardaki toplam 303 öğretmenden oluşmaktadır. Bu araştırmada karma yöntem ve iki farklı veri toplama aracı kullanılmıştır. İlk veri toplama aracı “Öğretmenlerin Tükenmişlikleri Hakkındaki Görüşleri Anketi”, ikinci veri toplama aracı ise “Öğretmen Tükenmişliği Ölçeği”dir. Araştırma bulgularına göre “bilişim teknolojileri (BT) kullanım yeterlikleri” ile “disiplin sorunları ve sınıf yönetimiyle ilgili problemlerin yaşanması” durumları öğretmenlerin tükenmişlik duygusu hissetmelerinin en önemli nedenleridir.en_US
dc.description.abstractThis study is aimed to demonstrate the general situation of teachers’ burnout. It also aims to examine teachers’ burnoutin relation to various demographic variables.The study group consisted of 303 teachers, who arefrom different disciplines, participated from various provincesin Turkey. Mixed method was applied, and two different data collection tools were used to collect data for the study. The first data collection tool is titled as "Survey on Teachers' Burnout", and the second one is"Teacher Burnout Scale". According to the findings, “adequacy of using ICT" and "discipline problems and experiencing problems aboutclassroom management" cases are the most important causes forteachers forfeelingburnouten_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.isversionof....en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBT kullanım yeterliğien_US
dc.subjectÖğretmen tükenmişliğien_US
dc.subjectSınıf yönetimien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectIT use adequacyen_US
dc.subjectTeacher burnouten_US
dc.subjectClassroom managementen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.titleÖğretmenlerin bakışıyla öğretmenlerde tükenmişlik düzeylerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of teachers’sense of burnout in terms of various variablesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalGazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentBÖTEen_US
dc.contributor.authorID237290en_US
dc.identifier.volume37en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage759en_US
dc.identifier.endpage788en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster