Show simple item record

dc.contributor.authorYüzüak, Ahmet Volkan
dc.contributor.authorDökme, İlbilge
dc.date.accessioned2019-03-15T07:09:52Z
dc.date.available2019-03-15T07:09:52Z
dc.date.issued2019-03-15
dc.identifier.urihttp://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/upload/files/2715-published.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/998
dc.description.abstractMantıksal düşünme; teorik, istatistiki ve neden-sonuca bağlı olan hipotezleri ve bilimsel bilgiyi anlamak ve değerlendirmek için gerekli olan becerileri kapsar. Mantıksal düşünme becerilerini kullanabilme, öğrencilerin akademik başarılarında, bilimsel kavramları ve bilimin doğasını anlamalarında önemli bir rol oynamaktadır. Bu becerileri kullanabilen öğrenciler hipotezler oluşturabilir ve oluşturdukları hipotezlerin doğruluğunu veya yanlışlığını test edebilirler, bunun yanında üst düzey düşünme becerisi gerektiren problemleri çözebilir ve bu becerilerini farklı ya da yeni problemlere aktarabilirler. Bu durum, fen alanında ders gören öğrencilerin fizik, kimya ve biyoloji gibi alan derslerinde mantıksal düşünme becerilerini etkin bir şekilde kullanımını gerekli kılar. Bu araştırmada, fen bilgisi ve sınıf öğretmeni adayı olan öğrencilerin mantıksal düşünme düzeyleri belirlenmiş; ayrıca öğrencilerin anne-baba eğitim durumu, sınıf düzeyi ve cinsiyetlerinin mantıksal düşünme düzeylerine etkisinin olup olmadığı araştırılmıştır. Bunun için Türkçeye uyarlanmış olan Lawson Mantıksal Düşünme Testi Türkiye’deki bazı Eğitim Fakültelerinin fen bilgisi eğitimi ve sınıf öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören 795 öğretmen adayına uygulanmıştır. Genel olarak; ilgili teste göre, öğretmen adaylarının mantıksal düşünme düzeyleri yetersiz olup fen bilgisi öğretmen adaylarının mantıksal düşünme düzeyi ile sınıf öğretmeni adaylarının mantıksal düşünme düzeyi arasında anlamlı bir farklılık çıkmamıştır. Çeşitli değişkenlerin öğretmen adaylarının mantıksal düşünme düzeylerine etkisi bulgular kısmında detaylandırılmıştır.en_US
dc.description.abstractLogical thinking includes scientific knowledge and skills to understand hypotheses that depend on theory, statistic, cause and effect. Logical thinking and using reasoning skills play an important role for students’ academic achievement, understanding scientific concepts and nature of science. The students who can use these skills can construct hypothesis, and test this correct or incorrect into theirmind. Moreover, they can solve higher order problem and transfer reasoning skills to different or new problems. This situation is important for science education since students should these skills effectively in physics, chemistry and biology courses. In the present study, science and primary education prospective teachers’ reasoning levels were determined and investigated whether there was effectof some variables such as mother-father education state, classroom level, gender on prospective teachers’ reasoning levels. Hence Lawson’s Science Reasoning Test was applied to 795 science and primary education teacher candidates in Turkey. It was found that the science and primary education teacher candidates’ reasoning levels were slightly below medium-level andthere was no significant meaning between science and primary education teacher candidates’ reasoning levels. The effectof some variables on teachercandidates’ reasoning level isdetailed in the section of finding.
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.16986/HUJE.2018046314en_US
dc.relation.isversionof10.16986/HUJE.2018046314
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMantıksal düşünme düzeyi
dc.subjectMantıksal düşünme becerileri
dc.subjectÖğretmen adayı
dc.subjectReasoning level
dc.subjectReasoning skills
dc.subjectProspective teacher
dc.titleFen bilgisi ve sınıf öğretmeni adaylarının mantıksal düşünme düzeylerien_US
dc.title.alternativeScience reasoning levels of prospective science and primary teacher
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID103012en_US
dc.identifier.volumeBaskıdaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record