Browsing by Department
Now showing items 21-40 of 48
-
Investigation of pre-service teachers' opinions on advantages and disadvantages of online formative assessment: an example of online multiple-choice exam
(2020)The interest in using online formative assessment activities has gradually increased in both traditional teaching and distance education processes. Research emphasizes the importance of using online formative assessment ... -
Knowledge sharing behaviors in e-learning community: exploring the role of academic self-efficacy and sense of community
(ScienceDirect, 2016)Bu araştırmanın amacı, e-öğrenme topluluğundaki üniversite öğrencilerinin, bilgi paylaşım davranışları (BPD), akademik öz-yeterlikleri (AÖ) ve topluluk hisleri (TH) arasındaki yapısal ilişkileri incelemektir. Araştırma, ... -
Learning analytics as a metacognitive tool to influence learner transactional distance and motivation in online learning environments
(Taylor & Francis Online, 2020)In this research, the effect of the use of learning analytics (LA) based feedback as a metacognitive tool on the learners’ transactional distance and motivation was examined. The research was carried out according to ... -
Learning analytics as a metacognitive tool to influence learner transactional distance and motivation in online learning environments
(Taylor&Francis, 2020)In this research, the effect of the use of learning analytics (LA) based feedback as a metacognitive tool on the learners’ transactional distance and motivation was examined. The research was carried out according to ... -
Matematik ve geometri eğitimi alanında artırılmış gerçeklik ile ilgili yayınlanmış makalelerin sistematik olarak incelenmesi
(Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 2022)Çağın ihtiyaçları düşünüldüğünde problem çözen, yaratıcı düşünen, akıl yürüten, muhakeme ve ilişki kuran bireylere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu beceriler matematik ile ilişkilidir. Ancak ülkemizin ulusal ve uluslararası ... -
Modeling different variables in flipped classrooms supported with learning analytics feedback
(2020-05-02)The aim of this research is to examine the relationships between students' community of inquiry, academic self-efficacy, reflective thinking skills, problem-solving skills, and metacognitive awareness in a flipped learning ... -
Öğrencilerin akademik kariyer hedefi seçiminde etkili olan faktörlerin veri madenciliği yöntemi ile belirlenmesi: Bartın başarı takip araştırması sonuçları üzerine bir inceleme
(2020)Bu araştırmanın amacı; Bartın Öğrenme Süreçlerinin İzlenmesi Projesi kapsamında uygulanan öğrenci anketinden elde edilen verilerden yararlanılarak 9. sınıfta okuyan 735 öğrencinin, kariyer seçimleri üzerinde etkili olan ... -
Öğretim elemanları e-öğrenmeye hazır mı? Öğretim elemanlarının e-öğrenmeye hazır bulunuşlukları üzerine bir araştırma
(Yükseköğretim Dergisi (TÜBA-HER), 2022)With the Covid-19 pandemic, both schools affiliated with the Ministry of National Education (MoNE) and in higher education institutions have switched to online distance education in Türkiye, as in the rest of the world. ... -
Öğretim elemanları e-öğrenmeye hazır mı? öğretim elemanlarının e-öğrenmeye hazır bulunuşlukları üzerine bir araştırma
(Yükseköğretim Dergisi, 2022)Covid-19 pandemisi ile birlikte tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de hem Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda hem de yükseköğretim kurumlarında çevrimiçi uzaktan eğitim uygulamalarına geçiş yapılmıştır. Bu sürecin ... -
Öğretmenler e-öğrenmeye hazır mı? Öğretmenlerin e-öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluklarının incelenmesi üzerine bir araştırma
(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2020)E-öğrenmenin en önemli paydaşlarından öğretmenlerin e-öğrenme hazır bulunuşluk durumları, e-öğrenme ortamlarının başarılı şekilde oluşturulabilmesini, etkin bir şekilde uygulanabilmesini ve maksimum verimin alınabilmesini ... -
Özel yetenekli öğrencilerin ebeveynlerinin dijital ebeveynlik özyeterliklerinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2023)Covid-19 virüsünün yayılmaya başlamasıyla ve sosyal izolasyon kavramının hayatımıza girmesiyle beraber dijital ortam teknolojileri hem iş hem eğitim alanlarında aniden ve yoğun olarak kullanılmaya başlanmıştır. Okulların ... -
PIAAC 2016 verilerine göre teknolojik açıdan zengin ortamlarda problem çözme becerisini etkileyen faktörlerin incelenmesi
(Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 2022)Teknolojik açıdan zengin ortamlarda problem çözme becerilerinde yetişkinlerin evde, işte veya toplumda becerilerini nasıl kullandıkları araştırılmıştır. Yetişkin bireylerin becerilerini daha iyi kullanıp iş gücüne ... -
PISA 2018 araştırmasına etki eden duygusal faktörlerin veri madenciliği yöntemleri ile incelenmesi
(2020)Bu araştırma 2018 PISA araştırmasına katılan öğrencilerin matematik, fen ve okuma puanlarını öğrencilerin mutlu ve üzgün olma, hayatından memnun olup olmama, hayatında bir anlam bulma durumları ile ilişkisini incelemeye ... -
PISA 2018 fen bilimleri puanlarının değerlendirilmesinde eğitsel veri madenciliğinin kullanımı
(2021)Bu çalışma, PISA 2018 fen bilimleri puanlarının; anne-baba eğitim durumu, fen öğrenmek için haftalık harcanan zaman, okulda bilgi iletişim teknolojileri (BİT) kullanımı ve öğrenci algılanan BİT yeterliği değişkenlerinden ... -
PISA 2018 fen bilimleri puanlarının değerlendirilmesinde eğitsel veri madenciliğinin kullanımı
(Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 2021)Bu çalışma, PISA 2018 fen bilimleri puanlarının; anne-baba eğitim durumu, fen öğrenmek için haftalık harcanan zaman, okulda bilgi iletişim teknolojileri (BİT) kullanımı ve öğrenci algılanan BİT yeterliği değişkenlerinden ... -
Sosyal bilgilerde öğretmen adaylarının objektifinden “müze kullanımı”
(2020)Müzeler, insanlık tarihinin ortaya koymuş olduğu değeri yüksek somut nitelik taşıyan eserlerin sergilendiği özel mekanlardır. Müzeleri farklı ve anlamlı kılan temel unsur, burada sergilenen tarihsel ve kültürel niteliği ... -
Student opinions about personalized recommendation and feedback based on learning analytics
(Springer, 2020)There is a growing interest in the use of learning analytics in higher education institutions. Learning analytics also appear to have the potential to be used to provide personalized feedback and support in online learning. ... -
The effect of generative artificial intelligence (AI)-based tool use on students' computational thinking skills, programming self-efficacy and motivation
(Elsevier, 2023)ChatGPT (generative pre-trained transformer) is one of the artificial intelligence (AI) technologies that have started to be used in programming education. However, the effect of using ChatGPT in programming education on ... -
The impact of museum education practice on teacher candidates’ views and motivation in social studies
(2020)Museums are unique settings pertaining to the preservation of the societies’ communal recollection of the place in which they dwell in historical period. The variety of collections in museums in terms of their features and ... -
Uzaktan eğitimde başarı ve performansın değerlendirilmesinde karşılaşılan sorunlar: bir durum çalışması
(Turkish Online Journal of Distance Education, 2017)Değişen sosyal koşullara ayak uydurmak, bireylerin öğrenme ihtiyaçlarını karşılamak ve hayat boyu öğrenenler olmasını sağlamak gibi nedenlerle uzaktan eğitime duyulan ihtiyaç artmaktadır. Uzaktan eğitimin, sağladığı pek ...