Yazar "Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem" için Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 19, listelenen: 1-19
-
Comparison of online and traditional face-to-face in-service training practices: an experimental study
Sezer, Barış; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017-04-01)The purpose of this study is to carry out the process of conducting an in-service education process via face-to-face and online distance education methods and to evaluate the impact of this training in terms of computer ... -
Comparison of online and traditional face-to-face in-service training practices: an experimental study
Sezer, Barış; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (2017)The purpose of this study is to carry out the process of conducting an in-service education process via face-to-face and online distance education methods and to evaluate the impact of this ... -
Çevrimiçi proje tabanlı öğrenmede paylaşılan e-liderlik yaklaşımının öğrencilerin motivasyonuna, öz-düzenleme becerilerine ve grup işbirliği süreçlerine etkisi
Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan; Keser, Hafize (2018)Mobil cihazlar ve internet kullanımının yaygınlaşması, öğrenenlerin sınıf dışında da istenilen yer ve zamanda birbiri ile iletişim ve etkileşim kurmalarına, bilgi paylaşmalarına olanak sağlamıştır. Bu da çevrimiçi işbirlikli ... -
Çevrimiçi ve geleneksel yüz yüze hizmet içi eğitim uygulamalarının karşılaştırılması: deneysel bir çalışma
Sezer, Barış; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (2017)Bu araştırmanın amacı öğretmenlere yönelik yüz yüze ve çevrimiçi uzaktan eğitim yöntemiyle verilecek bir hizmet içi eğitim sürecini gerçekleştirmek ve bu eğitimin etkisini bilgisayar okuryazarlığı boyutunda değerlendirmektir. ... -
Development of a student evaluation form toward peer ınstruction
Olpak, Yusuf Ziya; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (Turkish Online Journal of Educational Technology, 2017-05-01)Peer instruction is an interactive student-centered teaching method. Ensuring student interaction during the lesson and concentrating the attention of the students on the basic concepts are main aims of the peer instruction. ... -
Ebeveynlerin bilgi güvenliği farkındalıklarının incelenmesi
Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Çavuş Ezin, Çiğdem (Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2017-06-01)Bilgi ve iletişim teknolojilerinin (BİT) gelişmesiyle birlikte bu araçların günlük hayatımızdaki kullanımları da hızla artmaktadır. BİT’in hayatımıza sağlamış olduğu pek çok yararın yanında, birçok güvenlik problemine de ... -
The effect of structure in flipped classroom designs for deep and surface learning approaches
Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Öztürk, Tuğba; Yılmaz, Ramazan (Turkish Online Journal of Educational Technology, 2017-04-01)A growing body of research is concerned with the implications of Flipped Classroom (FC) model at higher education institutions. There is a wide range of the opinions and experiences on FC model and the model is still being ... -
Examination of students processes of searching information in education informatics network via eye tracking
Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan; Yıldız Durak, Hatice; Keser, Hafize (World Journal on Educational Technology: Current Issues, 2019-01-01)The extensification activities of Education Informatics Network use in Turkey are in progress. The use and preferability of this education portal by teachers and students depend on various factors. One of these factors is ... -
Examining secondary school students’ safe computer and ınternet usage awareness: an example from Bartın province
Yılmaz, Ramazan; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Öztürk, Hayriye Tuğba; Karademir, Tuğra (2017)Information and Communication Technologies (ICT) have been rapidly prevailed among the children and youths. Personal technologies facilitating the students to gain some learning experiences both in and out of the schools ... -
Examining the relationship between pre-service teachers’ educational technology and material development competency and their techno-pedagogical competency
Yılmaz, Ramazan; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Öztürk, Hayriye Tuğba (2017)Although digital technologies signify innovation and prestige, adopting such technology in teaching praxis requires deeperunderstanding and examination of technology integration with different variables. This study examines ... -
Integrating technology into classroom: the learner centered instructional design
Sezer, Barış; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (International Journal on New Trends in Education and Their Implications (IJONTE), 2013-10-01)In this study, to present an instructional model by considering the existing models of instructional design (ARCS, ADDIE, ASSURE, Dick and Carey, Seels and Glasgow, Smith and Ragan etc.) with the nature of technology-based ... -
Internet specific epistemological beliefs and online information searching strategies of pre service teachers gender and department differences
Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Kılıç Çakmak, Ebru (Participatory Educational Research (PER), 2016-08-01)With the wide use of internet, internet has become the easy and fast way of accessing information and one of the main sources used to access information. Especially with the spread of the use of Web 2.0 technologies, many ... -
Investigation of pre-service teachers' opinions on advantages and disadvantages of online formative assessment: an example of online multiple-choice exam
Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Üstün, Ahmet Berk; Yılmaz, Ramazan (2020)The interest in using online formative assessment activities has gradually increased in both traditional teaching and distance education processes. Research emphasizes the importance of using online formative assessment ... -
İnternete yönelik epistemolojik inanç ölçeğinin uyarlama çalışması
Kılıç Çakmak, Ebru; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2015-01-01)Bu araştırmanın amacı, Hofer ve Pintrich (1997) tarafından ortaya konulan kişisel epistemolojik inançlar modeline dayalı olarak Bråten, Strømsø ve Samuelstuen (2005) tarafından geliştirilen ve daha sonra Strømsø ve Bråten ... -
Learning analytics as a metacognitive tool to influence learner transactional distance and motivation in online learning environments
Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yilmaz, Ramazan (Taylor&Francis, 2020)In this research, the effect of the use of learning analytics (LA) based feedback as a metacognitive tool on the learners’ transactional distance and motivation was examined. The research was carried out according to ... -
Lise öğrencilerinin güvenli bilgisayar ve internet kullanım farkındalıklarının incelenmesi: bartın ili örneği
Yılmaz, Ramazan; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Öztürk, Hayriye Tuğba; Karademir, Tuğra (2017)Information and Communication Technologies (ICT) have been rapidly prevailed among the children and youths. Personal technologies facilitating the students to gain some learning experiences both in and out of the schools ... -
Prediction of internet addiction of university students based on various variables
Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan; Teker, Necmettin; Keser, Hafize (2014)Üniversite öğrencilerinin internet bağımlılıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi İnternetin hızla geliştiği ve maliyetinin hızla düştüğü bu teknolojiyi kullananların sayısını hızla artıyor. İnternet, kullanıcılar ... -
Üniversite öğrencilerinin güvenli bilgi ve iletişim teknolojisi kullanım davranışları ve bilgi güvenliği eğitimine genel bir bakış
Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan; Sezer, Barış (Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2014-06-01)Bilgi ve iletişim teknolojilerinin (BİT) bireysel ve toplumsal hayata sağladığı pek çok faydanın yanında güvenli olmayan BİT kullanımı sonucunda bireyler çeşitli problemlerle karşı karşıya kalabilmektedirler. BİT’in güvenli ... -
Üstbilişsel düşünme becerilerinin eleştirel düşünme becerileri ve akademik öz-yeterlik ile ilişkisinin yapısal eşitlik modellemesi ile incelenmesi
Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan; Üstün, Ahmet Berk; Keser, Hafize (Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2019-07)Bu araştırmanın amacı; öğretmen adaylarının üstbilişsel düşünme becerileri ile eleştirel düşünme becerileri ve akademik öz-yeterlikleri arasındaki yapısal ilişkileri incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama ...