Bölüm için listeleme
Toplam kayıt 48, listelenen: 1-20
-
Assigned roles as a structuring tool in online discussion groups: comparison of transactional distance and knowledge sharing behaviors
(Sage, 2019)Çevrimiçi Tartışma Gruplarında Yapılandırma Aracı Olarak Rol Atama: İşlem Mesafesi ve Bilgi Paylaşımı Davranışlarının Karşılaştırılması Özet: Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi tartışma gruplarına katılımcılara işlemsel ... -
Augmented intelligence in programming learning: Examining student views on the use of ChatGPT for programming learning
(Elsevier, 2023)With the diversification of generative artificial intelligence (AI) applications, the interest in their use in every segment and field of society in recent years has been increasing rapidly. One of these areas is programming ... -
Cyber bullying and teachers’ awareness
(Emerald, 2015)Amaç– Bu araştırmanın amacı, siber zorbalık konusunda öğretmenlerin farkındalık düzeylerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda günlük hayatlarında kişisel siber güvenlik konusu ile ilgili genel olarak öğretmenlerin ... -
Cyberloafing as a barrier to the successful integration of information and communication technologies into teaching and learning environments
(ScienceDirect, 2015)Mobil teknolojilerin ve kablosuz ağların kullanımının öğretme ve öğrenme ortamlarında kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte, araştırmalar öğrencilerin dersler sırasında siberaylaklık davranışı gösterme eğiliminde bulunduğunu ... -
Cyberloafing in IT classrooms: exploring the role of the psycho-social environment in the classroom, attitude to computers and computing courses, motivation and learning strategies
(Springer, 2018)Bilişim Teknolojileri Sınıflarında Siber Aylaklık: Sınıfta Psiko-Sosyal Ortamın Rolünü Keşfetmek, Bilgisayar ve Bilgisayar Derslerine Yönelik Tutum, Motivasyon ve Öğrenme Stratejileri Özet: Bu çalışmanın amacı Bilgi ... -
Derste teknoloji kullanımının TIMSS 2019 sonuçlarına etkisinin veri madenciliği ile analizi
(Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 2022)Timss uluslararası matematik ve fen eğilimleri araştırmasıdır. 2019 yılında 39 ülke 8. Sınıf seviyesinde Timss değerlendirmesine katılmıştır. Bu çalışmada derslerde teknoloji kullanımının uluslararası düzeyde matematik ve ... -
Educational interface agents as social models to influence learner achievement, attitude and retention of learning
(Elsevier, 2012)Bu araştırma, fen ve teknoloji derslerinde farklı özelliklere sahip eğitsel arayüz ajanlarının ilköğretim öğrencilerinin akademik başarı, tutum ve öğrenilenlerin kalıcılığı üzerine etkilerini incelemektedir. Araştırma, bir ... -
The effect of the metacognitive support via pedagogical agent on self-regulation skills
(Sage, 2017)Ters yüz sınıf (TYS) günümüz eğitim sisteminde birçok disiplinde giderek popüler bir model haline gelmektedir. TYS modelinin etkili olabilmesi için öğrencinin öz-düzenleme becerisine sahip olması önemlidir. TYS modelinin ... -
Eğitimde makine öğrenmesi: Araştırmalardaki güncel eğilimler üzerine inceleme
(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2021)Araştırmanın amacı eğitim bilimleri alanında makine öğrenmesi yöntemleri kullanılarak yazılmış makalelerdeki eğilimleri incelemektir. Web of Science veri tabanında 2015 yılından 2020 yılına kadar olan 5 yıllık süreci ... -
Enhancing community of inquiry and reflective thinking skills of undergraduates through using learning analytics‐based process feedback
(Wiley, 2020)Bu araştırma, öğrencilerin öğrenme topluluğu (öğretim, sosyal ve bilişsel mevcudiyet) algıları ve yansıtıcı düşünme becerileri üzerine öğrenme analitiği (LA) tabanlı süreç geri bildirimi kullanmanın etkisini araştırmayı ... -
Examination of the effectiveness of the task and group awareness support system used for computer-supported collaborative learning
(Springer, 2020)Bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede kullanılan görev ve grup farkındalık destek sisteminin etkinliğinin incelenmesi Bu çalışma, bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede (CSCL) pedagojik bir ajan (PA) tarafından grup ... -
Examining the relationship between digital game preferences and computational thinking skills
(Contemporary Educational Technology, 2017)Bu araştırmanın amacı, orta öğretim öğrencileri arasındaki bilgi işlemsel düşünme becerilerinin, oynadıkları dijital oyunların türüne göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Araştırmanın katılımcılarını, ... -
Exploring the role of e-learning readiness on student satisfaction and motivation in flipped classroom
(Computers in Human Behavior, 2017)Ters yüz sınıf modelinde, öğrenci doyum ve güdülenmesinde yaşanan azalma sık görülen sorunlar arasındadır. Bu sorunlar ters yüz sınıf modelinin verimliliğini azaltabilmektedir. Ters yüz sınıf modelinde öğrenci doyum ve ... -
Generative artificial intelligence acceptance scale: A validity and reliability study
(Taylor and Francis, 2023)Üretken Yapay Zeka Kabul Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması Özet Bu çalışmanın amacı, üretken yapay zeka için Birleşik Teknoloji Kabul ve Kullanım Teorisi (UTAUT) modeline dayanan bir kabul ölçeği geliştirmektir. ... -
The impact of feedback form on transactional distance and ritical thinking skills in online discussions
(Taylor & Francis, 2019)Çevrimiçi Tartışmalarda Geri Bildirim Şeklinin İşlemsel Mesafe ve Eleştirel Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi Özet: Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi işbirliği tartışmalarında öğrencilerin geri bildirim biçimlerinin (metin ... -
The impact of interactive environment and metacognitive support on academic achievement and transactional distance in online learning
(Sage, 2017)Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi öğrenmede etkileşim ortamının ve üstbilişsel desteğin akademik başarı ve işlemsel uzaklık üzerine etkisini belirlemektir. Araştırma, 2X2’lik faktöriyel desene göre tasarlanmış olup, nitel ... -
Impact of pedagogic agent-mediated metacognitive support towards increasing task and group awareness in CSCL
(Elsevier, 2019)Pedagojik Ajan Aracılı Üstbilişsel Desteğin CSCL'de Görev ve Grup Bilincinin Artırılmasına Etkisi Özet: Bugün, 21. yüzyıl öğrencilerinin sahip olması gereken bilgi ve becerileri göz önünde bulundurarak, bilgisayar ... -
The impact of transactive memory system and interaction platform in collaborative knowledge construction on social presence and self-regulation
(Taylor & Francis, 2016)Bu araştırmanın amacı, bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede (BDİÖ) geçişken bellek sisteminin (GBS) ve etkileşim platformlarının öğrencilerin sosyal bulunuşluk algıları ve öz-düzenleme becerileri üzerindeki etkilerini ... -
Integrating technology into classroom: the learner-centered instructional design
(Eric, 2013)Bu araştırmada, mevcut öğretim tasarım modelleri (ARCS, ADDIE, ASSURE, Dick ve Carey, Seels ve Glasgow, Smith ve Ragan vb.) göz önüne alınarak, teknoloji temelli eğitimin doğasına uygun bir öğretim tasarım modelinin sunulması ... -
Investigation of pre-service teachers' opinions on advantages and disadvantages of online formative assessment: an example of online multiple-choice exam
(2020-06-15)The interest in using online formative assessment activities has gradually increased in both traditional teaching and distance education processes. Research emphasizes the importance of using online formative assessment ...