Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Ramazan
dc.contributor.authorKaraoğlan Yılmaz, Fatma Gizem
dc.date.accessioned2024-01-12T11:30:02Z
dc.date.available2024-01-12T11:30:02Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationYılmaz, R. ve Karaoğlan Yılmaz, F. G. (2023). Factors influencing digital game addiction in high school students: school burnout, fear of negative evaluation, and tolerance perspectives. M. Seenivasan, R. Ramesh (ed.),10th International Baskent Congress On Physical, Engineering, And Applied Sciences (s. 55-65) içinde. Ankara, Türkiye : BZT Akademitr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/16272
dc.description.abstractToday, the widespread use of smartphones and mobile internet has provided various advantages, such as using technology in teaching processes inside and outside the classroom and transitioning to hybrid education applications. However, increasing and facilitating access to these technologies lead to increased digital game addiction. This study examined the relationships between students’ digital game addiction in individual and school psycho-social environments. In this direction, the relationships between digital game addiction, school burnout, fear of negative evaluation, and tendency to tolerance were explored. The research was conducted on 403 high school students. The relationship between structures was examined. Research findings reveal that digital game addiction positive and significantly correlates with school burnout and fear of negative evaluation. On the other hand, a significant inverse relationship was found between digital game addiction and a tendency to tolerance. In addition, fear of negative evaluation positive and significantly correlates with school burnout however, tendency to tolerance no significant relationship between school burnout and fear of negative evaluation. Based on the research results, what can be done to reduce the digital game addiction of high school students was discussed, and various suggestions were made for researchers, teachers, and school guidance servicestr_TR
dc.description.abstractGünümüzde akıllı telefon ve mobil internet kullanımının yaygınlaşması, teknolojinin sınıf içi ve sınıf dışı öğretim süreçlerinde kullanılması, hibrit eğitim uygulamalarına geçiş gibi çeşitli avantajlar sağlamıştır. Ancak bu teknolojilere erişimin artması ve kolaylaşması dijital oyun bağımlılığının da artmasına neden oluyor. Bu çalışmada öğrencilerin bireysel ve okul psiko-sosyal ortamlarındaki dijital oyun bağımlılıkları arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Bu doğrultuda dijital oyun bağımlılığı, okul tükenmişliği, olumsuz değerlendirilme korkusu ve hoşgörü eğilimi arasındaki ilişkiler araştırılmıştır. Araştırma 403 lise öğrencisi üzerinde gerçekleştirildi. Yapılar arasındaki ilişki incelendi. Araştırma bulguları, dijital oyun bağımlılığının okul tükenmişliği ve olumsuz değerlendirilme korkusuyla pozitif ve anlamlı düzeyde ilişkili olduğunu ortaya koyuyor. Öte yandan dijital oyun bağımlılığı ile hoşgörü eğilimi arasında ters yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca olumsuz değerlendirilme korkusunun okul tükenmişliği ile pozitif ve anlamlı bir ilişki içinde olduğu, ancak hoşgörü eğiliminin okul tükenmişliği ile olumsuz değerlendirilme korkusu arasında anlamlı bir ilişki olmadığı görülmüştür. Araştırma sonuçlarından yola çıkarak lise öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığını azaltmak için neler yapılabileceği tartışılarak araştırmacılara, öğretmenlere ve okul rehberlik servislerine çeşitli önerilerde bulunuldu.tr_TR
dc.language.isoengtr_TR
dc.publisherBZT Akademitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDigital game addictiontr_TR
dc.subjectAdolescencetr_TR
dc.subjectSchool burnouttr_TR
dc.subjectFear of negative evaluationtr_TR
dc.subjectTendency to tolerancetr_TR
dc.subjectDijital oyun bağımlılığıtr_TR
dc.subjectGençliktr_TR
dc.subjectOkul tükenmişliğitr_TR
dc.subjectOlumsuz değerlendirilme korkusutr_TR
dc.subjectHoşgörü eğilimitr_TR
dc.titleFactors influencing digital game addiction in high school students: school burnout, fear of negative evaluation, and tolerance perspectivestr_TR
dc.typeconferenceObjecttr_TR
dc.relation.journal10th International Baskent Congress On Physical, Engineering, And Applied Sciencestr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0003-4963-8083tr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-2041-1750tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster