Browsing by Department
Now showing items 21-40 of 52
-
Fen bilgisi ve sınıf öğretmeni adaylarının girişimcilik özellikleri ile yansıtıcı düşünme eğilimleri
(International Eurasian Educational Research Congress, 2016)Girişimcilik son yıllarda üzerinde önemle durulan konuların başında gelmektedir. Girişimciliğin öneminin artması, iktisadi ve sosyal gelişme açısından hayati işlev görmesiyle yakından ilişkilidir. Rekabet, hız, değişim, ... -
Halk eğitim merkezinde meslek edindirme kurslarına devam eden kadınların istihdama yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi
(Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği, 2019-12-16)Bu çalışmanın amacı Halk Eğitim meslek edindirme kurslarına devam eden kadınların istihdama yönelik görüşlerin belirlenmesi ve değerlendirilmesidir. Halk Eğitim meslek edindirme kurslarına devam eden kadın kursiyerlerin ... -
Hayat boyu öğrenme bağlamında dünyada ve Türkiye’de bilimde kadınlar
(EYUDER Yayınları, 2019-12-31)Bilimde başarı elde eden bilim insanlarının yaş, cinsiyet, eğitim seviyesi ve statülerine bakılmadan her durum ve her alanda öğrenmelerini sürdürülebildikleri hayat boyu öğrenme anlayışından vazgeçmedikleri görülmektedir. ... -
Investigation of preschool teacher candidates’ attitudes towards learning and their entrepreneurship levels.
(International Online Journal of Educational Sciences, 2014-11-08)Since learning to learn and entrepreneurship as lifelong learning competencies get importance, it is expected from teacher candidates to have positive attitudes towards learning and to be entrepreneur. Owing to this, it ... -
İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin duygusal emek davranışını gerçekleştirme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 2021)Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin duygusal emek düzeyleri arasında farklılık olup olmadığını belirlemektir. Bu araştırmada tarama modelinden yararlanılmıştır. Araştırmaya Bartın şehir merkezindeki ilk ve ortaokullarda ... -
İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel dışlanma ve örgütsel uyum algıları arasındaki ilişki
(Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2019-10-11)Araştırmanın amacı, ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel dışlanma ve örgütsel uyum algıları arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını ortaya koymaktır. Çalışmanın evrenini Bartın kent merkezinde yer alan 11’i ... -
İlköğretim okulları 4 ve 5. sınıf yabancı dil öğretiminde yeni öğretim teknikleri (etkinlik örnekleri)
(MEB, 2008)Ülkemizde İlköğretim 4.sınıftan itibaren yabancı dil öğretimi yapılmakla birlikte etkili yabancı dil öğretimi gerçekleşmemektedir. Pek çok neden etkili öğrenmeyi olumsuz yönde etkilemektedir. Öğretmenlerin etkili ... -
İngiltere’de ve Türkiye’de öğretmen yetiştirme
(Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, 2017-05)Her toplumda belirleyici olan ve toplumu yapılandıran öge ‘eğitimdir. Bu bağ-lamda eğitim ihtiyacına hizmet eden kurumlar ve nitelikli öğretmen yetiştirilmesi önemli bir konudur. Bir ülkede öğretmenin kalitesi ... -
Kaynaştırma uygulamalarının başarısını etkileyen etmenler, sorunlar ve ailelerden beklentilerin öğretmen görüşlerine göre analizi (Karma yöntem araştırması)
(MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2021-01)Bu çalışmanın amacı Bartın il merkezindeki okullarda kaynaştırma eğitimi yapan öğretmenlere göre kaynaştırma eğitimi verilen öğrencilerin başarısını ortaya koymak, sorun ve çözüm önerilerini değerlendirmektir. Araştırmanın ... -
Matematik öğretmeni adaylarının öğrenme stratejileri üzerine nitel bir çalışma
(Bartın Üniversitesi, 2014)Araştırmanın amacı, matematik öğretmeni adaylarının kullandıkları öğrenme stratejilerini belirlemektir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada, durum çalışması deseni esas alınmıştır. Araştırmanın örneklemi, ... -
Modüler öğretim programına ilişkin meslek dersi öğretmenlerinin metaforik algıları
(Kastamonu Üniversitesi, 2019)Araştırmanın amacı, modüler öğretim programına ilişkin meslek dersi öğretmenlerinin metaforik algılarını belirlemektir. Araştırma, nitel yaklaşım temelinde durum çalışmasına göre desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma ... -
Okul öncesi eğitimde okula hazırlık eğitimi
(Eğitim Denetimi Dergisi, 2005-02)Okul öncesi eğitim almak her çocuğun hakkıdır. Ülkemizde çocuklarımızın büyük bir kesimi daha önce hiç bir eğitim almadan ilkokula başlamaktadırlar. Var olan şartlar okul öncesi eğitimi zorunlu hale getirecek düzeyde ... -
Ortaokul öğrencilerinin medya okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi
(ERTE Congress, 2017) -
Ortaokul öğrencilerinin öz düzenleme becerilerine ilişkin algıları
(Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 2017)Sosyal bilişsel kuramın temel ilkelerinden biri insanların kendi davranışlarını kontrol edebilme yeteneğine sahip olmalarıdır. İnsanlar ne kadar çalıştıklarını, ne kadar uyku uyuyacaklarını, neleri yiyeceklerini, ne kadar ... -
Öğretmen adaylarının istasyon tekniği ve istasyon tekniği kapsamında öğretmen - öğrenci kavramlarına ilişkin metaforik algıları
(Journal of Turkish Studies, 2018)Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının istasyon tekniği ve istasyon tekniği kapsamında öğretmen ve öğrenci kavramlarına ilişkin metaforik algılarının belirlenmesidir. Araştırma, nitel araştırma yönteminin kullanıldığı ... -
Öğretmen adaylarının okumaya yönelik tutumlarının incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, 2018)Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının okumaya yönelik tutumlarının incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, öğretmen adaylarının okumaya yönelik tutum düzeylerinin ne olduğu ve bu düzeylerin cinsiyet, okudukları bölüm ... -
Öğretmen adaylarının sorgulama becerilerinin incelenmesi
(Turkish Studies, 2017)Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının sorgulama beceri düzeylerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesidir. Nicel olarak tasarlanan araştırmada tarama modeli ... -
Perceptions of the prospective teachers regarding the opinion development technique
(Journal of Education and Training Studies, 2019)The opinion development technique is one of the learner centered teaching methods. In the study, it has been aimed at identifying the metaphorical perceptions of the prospective teachers about the opinion development ... -
Pre-service teachers’ perceptions on development of their IMD competencies through TPACK-based activities
(National Taiwan Normal University, 2013-02-08)The current study investigated perceived development of pre-service teachers in their Instructional Material Design (IMD) competencies through the course Instructional Technology and Material Design, which is based on a ... -
Preparing digital story’s effect on the prospective preschool teacher’s technological pedagogical content knowledge confidence level
(Taylor & Francis Online, 2015-10-20)The effect of the prospective pre-school teachers’ digital story preparation on their technological pedagogical content knowledge self-confidence is proposed to be determined in mix method designed study. During the research, ...