Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
View Item 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Makale Koleksiyonu
  • View Item
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Makale Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Modüler öğretim programına ilişkin meslek dersi öğretmenlerinin metaforik algıları

Thumbnail
View/Open
10.24106-kefdergi.2573-667421.pdf (680.3Kb)
Date
2019
Author
Duman, Burcu
Sargın, Bengü
Metadata
Show full item record
Abstract
Araştırmanın amacı, modüler öğretim programına ilişkin meslek dersi öğretmenlerinin metaforik algılarını belirlemektir. Araştırma, nitel yaklaşım temelinde durum çalışmasına göre desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 90 meslek dersi öğretmenidir. Veriler, anket formuyla toplanmış ve içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Sonuçta, modüler öğretim programına ilişkin toplam 75 metafor geliştirmiştir. En fazla tekrarlanan “kılavuz” metaforu olmuştur. Kılavuz metaforunu puzzle, fener, hayat, rehber, direksiyon, araç ve pusula metaforları izlemiştir. Metaforlar, benzetme yönlerine göre kategorilere ayrılmıştır. En fazla metafor, modüler yapı kategorisinde toplanmıştır. Metaforların büyük çoğunluğu modüler öğretim programına ilişkin olumlu ifadeler içermektedir. Meslek dersi öğretmenlerinin modüler öğretim programına ilişkin bilgi, tecrübe ve olumlu bir algıya sahip oldukları söylenebilir.
 
The purpose of the current study is to find out the metaphoric perceptions of teachers of vocational educati-on on modular teaching program. The study was designed according to the case study on the basis of qualitative approach. The study group was 90 vocational course teachers. The data collection tool used in the study was a questionnaire form prepared by the researchers. At the end of the study, a total number of 75 metaphors were developed regarding the modular teaching program. The most often used metaphor was “guide” and was followed by puzzle, lantern, life, guidebook, wheel, car and compass. The most metaphor was collected in the “modular stru-cture” category. The vast majority of metaphors have positive expressions about the modular curriculum. It can be said that the vocational course teachers have knowledge, experience and a positive perception about the modular teaching program.
 
URI
http://hdl.handle.net/11772/1713
Collections
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Makale Koleksiyonu [45]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Ağdacı / BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.