Başlık için listeleme
Toplam kayıt 10062, listelenen: 9154-9173
-
Turkish pines’ aboveground biomass and carbon storage relationships
(Fresenius Environmental Bulletin, 2015-11)Data related to carbon storage capacities of forests have become increasingly important in the context of global warming. Following the Kyoto Protocol, countries need to understand the carbon storage abilities of their ... -
The Turkish version of literacy of suicide scale (loss): validity and reliability on a sample of Turkish university students
(Uluslararası Hakemli Psikiyatri Ve Psikoloji Araştırmaları Dergisi, 2016)İntihar toplumda yaygın olarak görülen önemli halk sağlığı problemi olmasına rağmen, toplumun intihar konusunda yanlış ve yetersiz bilgiye sahip olduğu, bu durumun ise kişinin profesyonel yardım arayışını olumsuz yönde ... -
Tutkallamada yonga sıcaklığının levha özelliklerine etkisi
(Bartın Üniversitesi,Fen Bilimleri Enstitüsü, 2016-12-12)Bu çalışmada yonga sıcaklığındaki değişimin yonga levhaların mekanik ve fiziksel özelliklerine etkisi araştırılmıştır. Yonga levhaların üretiminde %30 iğne yapraklı, %35 yapraklı ağaç yongaları (gürgen, kayın) ve %35 kavak ... -
"TUTSAK ŞIIRLER" ÜZERINE
(2020) -
Tüketici kimliğinin elektrikli otomobil benimseme tutum ve niyetine etkisi
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Günümüzde içten yanmalı motor teknolojisine sahip otomobillerin kullanımının oldukça yaygın olması hava kirliliği ve küresel ısınma gibi birçok çevre sorunlarını beraberinde getirmektedir. Bu sorunları ortadan kaldırmak ... -
Tüketicilerin korunmasında yerel yönetimlerin ve ticari işletmelerin durumu: Batı Karadeniz Bölgesinde bir araştırma
(International Journal of Academic Value Studies, 2016-07-15)Ülkemizde tüketicilerin korunmasıyla ilgili çalışmaları,çok önceki tarihlere götürmek mümkün ise de bu alandaki somut çalışma 23.2.1995 tarih ve 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması HakkındaKanun ile şekillenmiştir. Bu ... -
Tüketicilerin ürün yerleştirmeye yönelik tutumlarının satın alma davranışına etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Günümüzde hızla değişen çevre koşulları ve teknolojik gelişmelerle beraber pazarlama ve reklam sektörü, öncelikli olarak hedef kitleye ulaşabilme ve farklılaşan tüketici ihtiyaçlarına cevap verebilme çabası içerisine ... -
Tüketicilerin yeşil ürün kullanma eğilimlerine ilişkin bir araştırma
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Geçtiğimiz yüzyılda dünyada meydana gelen özellikle doğal çevreyi ve beraberinde toplumları olumsuz etkileyen çevre felaketleri, birçok kavramın yanında yeşil pazarlama anlayışının da önemli bir kavram olarak gelişimine ... -
Tüketim rasyonalitesi açısından kent-köy karşılaştırılması: Bartın ili örneği
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017-07-19)Tüketim kavramının anlamının zaman içinde değişmesi ve buna bağlı olarak ürünlerin kullanım amaçlarının dışında tüketilmeye başlanmasıyla, tüketiciler rasyonel davranmaktan uzaklaşmış, tüketim kararlarını verirken çeşitli ... -
Türk atasözleri ve deyimlerinde girişimcilik olgusu (sosyo-ekonomik açıdan bir bakış)
(Dumlupınar Üniversitesi, 2011-08)Bu çalışmanın amacı, Türk atasözleri ve deyimlerinde girişimcilik kavramına yaklaşımı ortaya koymaktır.Girişimcilik kavramı hem ekonomik hem de sosyolojik açıdan önemlidir. Ekonomik açıdan ...