Bölüm için listeleme
Toplam kayıt 115, listelenen: 1-20
-
100 temel eser okuma yarışmaları üzerine eleştirel bir inceleme
(Bartın Üniversitesi, 2013)Okuma, bir harf dizisini doğru çözmeye, doğru seslendirmeye dayanan anlık bir eylem değil fiziksel ve zihinsel etkileşime dayanan bir süreçtir. Okuma, öğrenilebilen ve geliştirilebilen bir beceridir. Okuma becerisinin ... -
2015 ve 2017 sosyal bilgiler öğretim programlarının somut olmayan kültürel miras unsurları açısından değerlendirilmesi
(2018)Somut olmayan kültürel miras, bir topluma kendini diğer toplumlardan ayıran özellikler kazandırmaktadır. Bu nedenle bu kültürün korunması ve geleceğe taşınabilmesi için ulusal veya uluslararası anlaşmalar yapılmaktadır. ... -
2023 eğitim vizyonu ve okul dışı eğitim
(2020)2023 Eğitim Vizyonu kapsamında MEB (Milli Eğitim Bakanlığı) müzeler, bilim merkezleri, sanat merkezleri, tarihi ve kültürel mekânlar, kütüphaneler, doğal sit alanları ve ören yerleri, ziyarete açık endüstriyel kuruluşlar ... -
A sample application for use of biography in social studies; science, technology and social change course
(Journal of Education and Training Studies, 2017)The aim of this study is to evaluate the opinions of social studies teacher candidates on use of biography in science, technology and social change course given in the undergraduate program of social studies education. In ... -
ABD ve Kanada’da sosyal bilgiler eğitimi alanındaki tezlerin değerlendirilmesi
(Ahi Evran Üniversitesi, 2016-08)Bu araştırmanın amacı; sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili ABD ve Kanada’da hazırlanmış tezlerin değerlendirilmesidir. Araştırma analitik araştırma modelindedir. Araştırma verileri doküman inceleme kullanılarak elde edilmiştir. ... -
Altıncı sınıflarda sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin coğrafi kavramları anlama düzeyleri ve kavram yanılgılarının belirlenmesi
(The Journal of Academic Social Science Studies, 2016-06-30)Bu çalışmanın amacı, 6. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersindeki coğrafi kavramları anlama düzeylerini belirleyip sahip oldukları coğrafi kavram yanılgılarını tanımlamak ve ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nicel ... -
Analysis of exam questions prepared by Turkish teacher candidates
(International Conference on Research in Education and Science, 2018)The purpose of this research is to examine exam questions prepared by Turkish teacher candidates according to Bloom Taxonomy. The research was conducted through qualitative research method using document ... -
Arazi kullanım bilincinin üniversite öğrencileri açısından değerlendirilmesi
(International Journal of Social Science, 2017-05-31)Arazi kullanım bilinci, bireylerin ve toplumların, arazi kullanımı ve çevresel et-kileri hakkında bilinç ve duyarlılık kazanmasını sağlamak şeklinde ifade edilebilir. Arazi kullanım bilinci, Türkiye’de günümüzde yeterince ... -
Basic technology competencies, attitude towards computer assisted education and usage of technologies in Turkish lesson: a correlation
(Canadian Center of Science and Education, 2017)The present research was done to determine the basic technology competency of Turkish teachers, their attitude towards computer-assisted education, and their technology operation level in Turkish lessons, and to designate the ... -
Beşinci sınıf Türkçe ders kitabındaki öyküleyici ve bilgilendirici metinlerin okunabilirlik durumu
(Sınırsız Eğitim ve Araştırma Dergisi, 2016)Gelişen teknolojiye rağmen ders kitapları en çok kullanılan araç gereçlerdir. Hedef kitleye uygun metinler öğretmenlerin işini kolaylaştıracağı gibi öğrencinin okuma zevk ve alışkanlığı kazanmasında önemlidir. Hedef ... -
Bildirme ekinin dil bilgisi öğretimindeki yeri üzerine
(Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, 2011)Bildirme eki –DIr/-DUr, günümüz Türkçesinde sıkça kullanılan bir ektir. Bu ekin başlıca üç işlevi vardır: 1) İsimleri yüklem yapar, 2) Zarf yapar, 3) Çekimli fiillere, kesinlik, ihtimal anlamı katar. Biz bu çalışmamızda ... -
+CA eki, sıfatın anlamını güçlendirir mi?
(Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2015)+CA eki, Türkiye Türkçesinde değişik görevlerde kullanılan ve kelimeye değişik anlamlar katan bir ektir. Gramerimizdeki genel kabullerden biri de bu ekin küçültme anlamlı sıfatlar türettiğidir. Bu nedenle söz konusu ... -
Dede Korkut’taki tartışmalı kelimeler (dresden nüshası) üzerine bir karşılaştırmalı dizin denemesi
(Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2012)Dede Korkut’un daha iyi anlaşılması, metnin doğru okunmasına ve anlamlandırılmasına bağlıdır. Dede Korkut’taki bazı kelimelerin nasıl okunacağı konusunda birçok çalışma yapılmıştır. Bu çalışmada, Dede Korkut’taki ... -
Dil bilgisi öğretimi
(Vizetek, 2021)Türkçe derslerinin en temel amacı dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi ve bu beceriler geliştirilirken Türkçenin, konuşma ve yazmada kurallarına uygun olarak bilinçli, doğru ve özenli kullanmasıdır ... -
Dil bilgisi öğretiminde diğer derslerden yararlanma
(2009)Öğrenci, öğretimin merkezidir. Hazırlanan programlarda ve seçilen öğretim tekniğinde dikkate alınacak ilk unsur öğrencidir. Öğretim sürecinde, işlenen konu ile diğer dersler arasında ilişki kurmak, öğrenmeyi kolaylaştırır ... -
Dinlediğini anlama ve hatrılama düzeyi bilgilendirici metin türlerine göre farklılaşmakta mıdır?
(2016)Bireyin ilk öğrenme alanı olan ve bu yönüyle diğer dil becerilerine temel oluşturan dinleme, “öğretilebilir, geliştirilebilir, ölçülebilir ve değerlendirilebilir” olma özelliklerine karşın ihmal edilen bir beceri olarak ... -
Dinleme eğitimi özyeterliğini geliştirmede mikro öğretimin rolü
(VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 2016)Dilin dört temel beceri alanı dinleme, konuşma, okuma ve yazmadır. Dinleme diğer dil becerilerinden önce gelişir, onlara temel oluşturur ve en çok kullanılan dil becerisidir. Dinleme becerisi diğer becerilere göre daha ... -
The effect of argumentative text pattern teaching on success of constituting argumentative text elements
(World Journal of Education, 2018)The aim of this study is to view how argumentative text pattern teaching influences constituting argumentative essay elements. The study was performed according to one-group pre-test post-test design. The study was carried ... -
The effect of summarization strategies teaching on strategy usage and narrative text summarization success
(Universal Journal of Educational Research, 2018)The purpose of this study is to examine the effect of summarization strategies teaching on usage of summarization strategies and narrative text summarization success. The study was carried out in a single-group pre-test-post-test ... -
The effect of teaching story text structure on writing anxiety levels of middle scholl students.
(2016)Writing is a skill based interaction that enable configuration in the minds of individuals reorganize information with operations such as data analysis, review, inquiry, association, checking. The development of writing ...