Bölüm için listeleme
Toplam kayıt 41, listelenen: 1-20
-
12-14 yaş erkek öğrencilerin benlik saygı düzeylerinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-12-29)Çalışmanın amacı, 12-14 yaş aralığındaki erkek öğrencilerin benlik saygısı düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırmaya 2016-2017 yılı eğitim öğretim döneminde toplamda 701 erkek öğrencinin katıldığı ve yaş aralıklarının 12–14 ... -
16 haftalık spor eğitiminin otizmli çocuklarda temel motor becerileri üzerine etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-10-05)Bu araştırmanın amacı; spor eğitiminin otizmli çocuklarda temel motor becerileri üzerine etkisinin araştırılmasıdır. Araştırmaya 13 otizmli çocuk katılmıştır. Otizmli çocukların spor eğitimi almadan önceki temel motor ... -
Beden eğitimi öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile öz yeterlikleri arasındaki ilişki
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-08-17)Bu çalışmanın amacı, Bartın Üniversitesinde öğrenim gören beden eğitimi öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile öz yeterlikleri arasındaki ilişkinin kişisel bilgiler ve konuyla ilgili ölçekler ... -
Beden eğitimi ve spor dersinin down sendromlu çocukların ruhsal uyum düzeylerine etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-05-22)Bu çalışmada, beden eğitimi ve spor aktivitelerinin down sendromlu çocukların ruhsal uyum düzeylerine etkisinin olup olmadığını araştırmak amaçlanmıştır. Yaşları 07–18 yıl arası değişen katılımcılar, zihinsel engel düzeyi ... -
Beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının girişimcilik özellikleri ile yansıtıcı düşünme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Sakarya Üniversitesi Örneği)
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-04-03)Yaşadığımız bilgi çağının hızla artan rekabet ortamı içerisinde ayakta durabilmek ve varlık gösterebilmek; toplumların ekonomik gelişmişlik düzeyine bağlıdır. Medeniyetin gelişiminde, özellikle sanayi toplumundan bilgi ... -
Beden eğitimi ve spor öğretmeni adayları ile diğer öğretmen adaylarının sosyal görünüş kaygısı ve akademik öz - yeterlik düzeylerinin karşılaştırılması
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-07-13)Yapılan bu araştırmada beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencileri ile eğitim fakültesine bağlı farklı bölümlerde öğrenim görmekte olan öğrencilerin sosyal görünüş kaygısı ve akademik öz-yeterlik düzeylerinin ... -
Beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının beden eğitimi öğretim yeterliklerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-07-13)Bu araştırmanın amacı; üniversitelerin beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde öğrenim gören son sınıf öğretmen adaylarının çeşitli değişkenlere göre beden eğitimi öğretim yeterliklerine ilişkin seviyelerini belirlemek ... -
Beden eğitimi ve spor öğretmenleri çocuklarının düzenli spor yapma durumlarının tespiti
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-09-02)Bu araştırmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin çocuklarının düzenli spor yapma durumlarını tespit etmektir. Araştırmaya 2015-2016 eğitim ve öğretim yılı içerisinde Elazığ, Ankara, Sakarya, Antalya ve Muğla ... -
Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleki sorunları ve performanslarına etkileri (Adıyaman ili örneği)
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-02-05)Bu araştırmanın amacı, öğrencilere verilmek istenen kazanımları aktarmakla görevli olan öğretmenler, branşlarının verdiği özellikten dolayı bazı sorunlar yaşayabilmektedirler. Öğretmenlerin yaşadıkları bu sorunlar öğretmenlerin ... -
Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin psikolojik şiddete (mobbing) maruz kalma ile motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-02-22)Tüm toplumların geleceğine yön veren eğitim gibi bir alanda verimlilik kritik öneme sahiptir. Eğitim alanında en yüksek verimliliğe ulaĢmanın yolu çalıĢanların yüksek motivasyonundan geçmektedir. Bu araĢtırmanın bulgularının ... -
Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin yansıtıcı düşünme eğilimleri ile yansıtma yetenekleri arasındaki ilişki
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-02-20)Bu çalışmasının amacı, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin yansıtıcı düşünme eğilimleri ile yansıtma yetenekleri arasındaki ilişkiyi konuyla ilgili ölçekler kullanarak araştırmaktır. Bu çalışmada, genel tarama modeli, ... -
Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme eğilimleri ile öğretmen öz-yeterlikleri arasındaki ilişki
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-02-02)Bu araştırmada, beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme eğilimleri ile öğretmen öz-yeterlikleri arasındaki ilişkiyi tespit etmek amaçlanmıştır. Bu bağlamda beden ... -
Beden eğitimi ve spor öğretmenliği son sınıfta okuyan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının belirlenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-09-11)Bu araştırmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmenliği öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının belirlenmesi ve öğretmen adaylarının demografik özelliklerine göre tutumları arasında anlamlı farklılık ... -
Beden eğitimi ve spor yüksekokullarında eğitim gören bireysel ve takım sporlarıyla uğraşan öğrencilerin liderlik özelliklerinin karşılaştırılması
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-07-27)Bu çalışmanın amacı; beden eğitimi ve spor yüksekokullarında eğitim ve öğretim gören öğrencilerin liderlik özelliklerinin çeşitli değişkenler eşliğinde incelenmesidir. 2015-2016 eğitim-öğretim yılında, Türkiye'nin çeşitli ... -
Beden eğitimi ve spor yüksekokullarında öğrenim gören öğrencilerin boş zaman engellerinin boş zaman motivasyonlarına etkisinin araştırılması (Bartın Üniversitesi örneği)
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-09-13)Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin boş zaman engelleri ve motivasyon düzeylerinin tespit edilmesi, demografik değişkenler açısından karşılaştırılması ve aralarındaki ilişkilerin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. ... -
Beden eğitimi ve spor yüksekokulunda öğrenim gören hentbolcularda üst ekstremite anaerobik yüklenmenin maksimal istemli kasılma seviyesi üzerine etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-07-28)Bu çalışmada, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Öğrenim Gören Hentbolcularda Üst Ekstremite Anaerobik Yüklenmenin Maksimal İstemli Kasılma Seviyesi Üzerine Etkisi incelenmiştir. Katılımcıların yaş 20,40±,89 (yıl), vücut ... -
Beden eğitimi ve spor yüksekokulu’nda okuyan öğretmen adaylarının girişimcilik özellikleri ile yansıtıcı düşünme düzeylerinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-04-02)Günümüzde, özellikle sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçişle birlikte girişimcilik büyük önem kazanmıştır. Bu yüzden, toplumların ekonomik ve sosyal alanda kalkınmasında için girişimciliğin her bakımdan desteklenmesi, ... -
Eğitilebilir otizmli çocuklarda düzenli spor eğitiminin bireysel beceriler üzerine etkilerinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-07-28)Bu araştırmanın amacı; Entegre Engelli Sporcu Birimi'nde uygulanan düzenli spor eğitiminin otizmli çocukların bireysel becerilerinin (motor yeterlilik) gelişimdeki etkilerini incelemektir. Bu çalışmanın örneklemi otizmli ... -
Elit güreşçilerin müsabaka öncesi ve sonrası durum kaygı düzeylerinin karşılaştırılması
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-07-14)Bu çalışmanın amacı, güreş sporu yapan sporcuların müsabaka öncesi ve müsabaka sonrası durumluk kaygı düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesidir. Çalışma 2017 yılındaki Adana da yapılan büyükler Türkiye Güreş ... -
Erken cumhuriyetten il sürecine Bartın spor tarihi (1923-1991)
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-09-15)