• Japonya ve İngiltere’de değerler eğitiminin incelemesi 

      Güneş, Firdevs; Köse, Neslihan (Atatürk Araştırma Merkezi, 2016)
      Her toplumun oluşturduğu değerleri vardır. Bu değerlerin önce ailede sonra da okul ve diğer sosyal ortamlarda çocuklara verilmesi hedeflenir. Tarih boyunca daha çok dini eğitim bağlamında kullanılan ahlak ya da karakter ...
    • Karakter gelişim indeksi’nin Türk ergenlerdeki psikometrik özellikleri 

      Ekşi, Çınar; Demirci, İbrahim; Kaya, Çınar; Ekşi, Füsun (Ege Üniversitesi, 2017)
      Bu çalışmanın amacı Karakter Gelişim İndeksi’ni (KGİ) Türkçe’ye uyarlamak ve ölçeğin psikometrik özelliklerini incelemektir. Çalışma grubu 604 ortaöğretim öğrencisinden oluşmaktadır. Doğrulayıcı faktör analizinde 11 boyutlu ...
    • Ortaokullarda verilen karakter eğitimi ve uygulamalarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi 

      Akçin, Bilgin (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-02-17)
      Bu çalışmanın amacı ortaokullarda verilen karakter eğitimi ve uygulamaları hakkında öğretmen görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma Zonguldak ili Çaycuma ilçesinde 10 farklı ortaokulda görev yapan 42 öğretmenle ...