Başlık için Enstitüler listeleme
Toplam kayıt 997, listelenen: 674-693
-
Öğretmenlerin dijital okuryazarlığı ve engellerine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışmada öğretmenlerin dijital okuryazarlık ve engellerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada geleceğin Dijital okuryazar bireylerini yetiştiren öğretmenlerin dijital okuryazarlık düzeylerini ve ... -
Öğretmenlerin eğitim felsefeleri eğilimi ile eleştirel düşünme becerileri arasındaki ilişki
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-01-29)insanları diğer canlılardan ayıran düşünme aktivitesi, ilk insandan beri var olan ve öneminin zamanla farkına varılan bir husustur. düşünmenin öneminden hareketle bu konu üzerinde çalışmalar yapılmış ve düşünme şekilleri ... -
Öğretmenlerin medya okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-27)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin medya okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi ve “cinsiyet, yaş, branş, öğrenim düzeyi, kıdem yılı, televizyon izleme süreleri, televizyon izleme amaçları, internet kullanım süreleri, ... -
Öğretmenlerin öz yönetimli öğrenme ve çevrimiçi öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Çevrim içi öğrenmenin yaygınlaşması öz yönetimli öğrenmeye duyulan ihtiyacı beraberinde getirmiştir. Pandemi koşulları sebebiyle öğretmenler çevrim içi öğrenme platformlarını aktif bir şekilde kullanmak zorunda kalmıştır. ... -
Öğretmenlerin teknopedagojik öz yeterlikleri ile öz yeterlilikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırmada, öğretmenlerin teknopedagojik öz yeterlikleri ile öğretmen öz yeterlikleri arasındaki ilişkinin ve bu öz yeterliklerin bazı değişkenlere göre değişip değişmediğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada ... -
Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerini bazı değişkenlere göre incelemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Mardin il merkezindeki okul öncesi, ilkokul, ortaokul ... -
Ön lisans öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile yaşam boyu öğrenme anahtar yeterlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-07)Bu araştırmanın amacı ön lisans üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin yaşam boyu öğrenme anahtar yeterlik düzeyleri ve demografik değişkenlere (cinsiyet, öğrenim gördüğü meslek yüksekokulu türü, öğrenim ... -
Ön lisans öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile yaşam boyu öğrenme anahtar yeterlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı ön lisans üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin yaşam boyu öğrenme anahtar yeterlik düzeyleri ve demografik değişkenlere (cinsiyet, öğrenim gördüğü meslek yüksekokulu türü, öğrenim ... -
Örgüt kültürü ve liderliğin performans üzerine etkileri
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-01-18)Bu çalışmanın amacı, örgüt kültürü ve liderliğin performans üzerinde bir etkisinin olup olmadığının araştırılmasıdır. Çalışmaya öncelikle örgüt kültürü, liderlik ve performans konularının literatürde araştırılmasıyla ... -
Örgütsel adalet ve güvenin bilgi paylaşımına etkisi
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bilgi paylaşımı tüm örgütler için önemli bir konudur. Örgütlerin sürdürülebilir olması için çevresel değişimleri takip etmesi ve bu değişimlere uyum sağlaması gerekmektedir. Örgütlerin bu amaçlarını gerçekleştirmesi etkili ... -
Örgütsel çatışma ve yönetiminin iş performansına etkisi: Ankara ili konaklama işletmeleri örneği
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)İçinde bulunduğumuz çağda örgütlerin başarılı olmasında en önemli unsur, insan ve insan gücüdür. Birden fazla grup veya insan arasında, mutlaka farklı fikir ve beklentiler olmaktadır. Bu durum, örgüt içinde çatışmayı ... -
Özbek sahası Türk destanlarında kadın
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bilindiği gibi destanlar, en eski tarihi dönemlerden itibaren var olan ve çoğunlukla beşerî mücadelelerin işlendiği halk edebiyatının en köklü anlatılarıdır. Bu çalışmada Özbekistan sahası Türk destanlarından seçilen on ... -
Özdemir Asaf ve popüler edebiyat içerisindeki yeri
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı kendine has bir üslupla sanat yapan Özdemir Asaf'ın popüler edebiyat dünyasındaki yerini ve önemini göstermektir. Çalışmamızda Özdemir Asaf hayatı ve eserleriyle ele alınmış; ardından kültür, popüler ... -
Özel gereksinimli çocuğu olan ailelerinin yaşam boyu öğrenme gereksinimleri
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Özel gereksinimli çocuğun aileye dahil olmasıyla birlikte aile yaşamında birçok sorun meydana gelirken aileler sürekli bir değişim sürecine girmektedir. Yaşamlarındaki değişikliklerle mücadele ederken aileler şüphesiz ki ... -
Özel yetenekli öğrencilerin öğretimine yönelik bir simülasyon uygulamasının tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması
(Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Gelişen, değişen ve hızla büyüyen bir bilgi birikimi ile ilerleyen teknolojinin ekonomik, kültürel, sosyal ve eğitim yapıları üzerindeki etkisi yadsınamaz bir gerçektir. Dijital teknoloji alanındaki bu değişme ve gelişmelerin ... -
Özetleme stratejileri öğretiminin ortaokul öğrencilerinin özetleme becerilerini geliştirmeye ve özetleme stratejilerini kullanmalarına etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Özetleme, bir metnin özü ve yazılış amacına uygun olarak işlevsel kısaltılmasıdır. Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerine uygulanan özetleme stratejileri öğretiminin öğrencilerin öyküleyici metinleri özetleme ... -
Pandemi sürecinde yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ve öz-yeterlik algıları bağlamında İngilizce öğretmenlerinin e-öğrenmeye hazırbulunuşluklarının incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, pandemi sürecinde yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ve öz-yeterlik algıları bağlamında İngilizce öğretmenlerinin e-öğrenmeye hazırbulunuşluklarının farklı değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ... -
Paralel bağlı karşıt akışlı ranque-hilsch vorteks tüpün enerji-ekserji analizlerinin deneysel olarak incelenmesi
(Bartın Üniversitesi,Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-09-20)Bu çalışmada, hacimsel debileri ayarlamak için bir kontrol vanası hariç hiç bir hareketli parçası bulunmayan, iç çapı 7 mm, gövde uzunluğu 100 mm olan iki adet karşıt akışlı Ranque-Hilsch Vorteks Tüp (RHVT) kullanılmıştır. ... -
Paslanmaz çelik malzeme üzerine metalik ve oksit içerikli kaplama tozunun aps yöntemi ile kaplanması ve soğuk aşınma davranışlarının incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-05-18)Yapılmış olan bu çalışmada 316L paslanmaz çeliğinin yüzeyine APS (Atmosferik Plazma Sprey) yöntemi ile molibden (Mo), zirkonyum oksit (ZrO2) ve nikel krom alüminyum itriyum (NiCrAlY) alaşımı ile kaplanmış olunup, kaplama ... -
Pellet üretim tesisinin fizibilitesi: Bartın örneği
(Bartın Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011-02)In this study, wood pellets production and the applicability as a plant in Bartin region were investigated. Pellets, which are environment friendly, are widely used in many countries on the world as a fuel type. The ...