Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBalyemez, Sedat
dc.date.accessioned2019-04-18T07:02:12Z
dc.date.available2019-04-18T07:02:12Z
dc.date.issued2017-04
dc.identifier.urihttp://www.ijlet.com/DergiPdfDetay.aspx?ID=1682
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1040
dc.description.abstractFiilimsiler, kendilerine yeni kelimeler bağlayabilmeleri nedeniyle fiile benzer. Fiilimsilerin bu karakteristik özelliği, öğretim programına da girmiştir. Ortaokul 8. sınıf Türkçe dersi öğretim programında fiilimsilerin bu özelliği vurgulanmıştır. Öğretim sürecinde öğrencilere bazı bilgilerin öğretilebilmesi, öğretmenin bilgisinin yeterliliği ile ilişkilidir. Bu çalışmada Türkçe öğretmenlerinin fiilimsi grupları konusundaki alan bilgisi incelenmiştir. Araştırmaya ortaokullarda görev yapan 103 Türkçe öğretmeni katılmıştır. Çalışmada veri toplamak için araştırmacı tarafından oluşturulan ve uzman görüşünden geçen bir veri toplama formu kullanılmıştır. Çalışmada katılımcı öğretmenlere 7 örnek cümle verilmiş ve bu cümlelerde fiilimsi grubu olup olmadığının açıklanması istenmiştir. Öğretmenler, açıklamalarını formun ilgili bölümüne yazmışlardır. Öğretmenlerin sorular için yazdığı açıklamalar incelenmiş ve bu yolla öğretmenlerin fiilimsi grupları hakkında yeterli bilgiye sahip olup olmadıkları tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmaya katılan 103 öğretmenden sadece 4’ü, bütün sorular için doğru açıklama yazmıştır. Öğretmenlerin %65’i hiçbir soruya doğru açıklama yazamamıştır. Bu sonuçlar, araştırmaya katılan öğretmenlerin fiilimsi grupları konusundaki alan bilgisi yeterliklerinin düşük olduğunu göstermektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.18298/ijlet.1682en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDil bilimen_US
dc.subjectFiilimsien_US
dc.subjectKelime grubuen_US
dc.subjectFiilimsi grubuen_US
dc.subjectTurkic languagesen_US
dc.titleTürkçe öğretmenlerinin fiilimsi grupları konusundaki alan yeterliliklerine ilişkin bazı değerlendirmeleren_US
dc.title.alternativeSome assessments on the competencies in special area of Turkish teachers about gerunds and infinitives groupen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalInternational Journal of Languages’ Education and Teachingen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID29785en_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage562en_US
dc.identifier.endpage587en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster