Üniversite öğrencilerinin çevrimiçi oyun bağımlılıkları ile yalnızlık ve depresyon eğilimleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
Göster/ Aç
Tarih
2018Yazar
Yılmaz, Ramazan
Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin çevrimiçi oyun bağımlılık durumlarını belirlemek ve öğrencilerin çevrimiçi oyun bağımlılıkları ile yalnızlık ve depresyon eğilimleri arasındaki ilişkileri incelemektir. İlişkisel tarama modeline göre yürütülen araştırmanın katılımcılarını 2017-2018 akademik yılı bahar döneminde bir üniversitenin çeşitli bölümlerinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Bu bağlamda araştırmanın katılımcıları 418 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri; üniversite öğrencilerinin çevrimiçi oyun bağımlılık durumlarını tespit etmek için Çevrimiçi Oyun Bağımlılığı Ölçeği, öğrencilerin yalnızlık durumlarını tespit etmek için UCLA Yalnızlık Ölçeği ve öğrencilerin depresyon eğilimlerini tespit etmek için BECK Depresyon Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen verilerin normallik varsayımlarını karşılayıp karşılamadıkları incelenmiş ve verilerin normal dağılım gösterdiği tespit edilmiştir. Bu nedenle verilerin analizinde parametrik testlerden yararlanılmıştır. Araştırmanın bulguları, öğrencilerin çevrimiçi oyun bağımlılık durumlarının düşük düzeyde olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca üniversite öğrencilerinin çevrimiçi oyun bağımlılıkları ile kendilerini yalnız hissetme durumları arasında düşük düzeyde pozitif yönlü anlamlı bir ilişki, çevrimiçi oyun bağımlılıkları ile depresyon eğilimleri arasında düşük düzeyde pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Bu bulgular göz önüne alındığında, öğrencilerin kendilerini yalnız hissetmeleri ve depresyon eğiliminde olmalarının az da olsa oyun bağımlılığına yol açabileceği ifade edilebilir. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda öğrencilerin oyun bağımlılıklarının azaltılabilmesi için neler yapılabileceği tartışılmış; öğretmenlere ve ebeveynlere yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Sözcükler: Üniversite öğrencileri, Çevrimiçi oyun bağımlılığı, Yalnızlık, Depresyon, Dijital oyunlar The aim of this research is to determine the online game addiction status of university students and to examine the relationship between online game addiction and loneliness and depression tendencies. Participants of the study conducted according to the correlational research constitute students who participated in the study and voluntarily participated in various sections of a state university during the spring semester of the 2017-2018 academic year. In this context, the participants of the research are 418 university students. Data from the study; the Online Game Addiction Scale used to determine the online gaming addiction status of university students, the UCLA Loneliness Scale used to determine students 'loneliness status, and the BECK Depression Scale used to determine students' depression tendencies. It was determined that the data obtained in current implementation meet the normality assumptions and the data showed a normal distribution. For this reason parametric tests were used. The findings of the study reveal that the online gaming addiction status of the students is low.It was also found that there was a low positive correlation between online game addiction and feelingsof loneliness of university students and a low positive correlation between online game addiction and depression tendencies. Given these findings, it can be argued that the students feel lonely and that their tendency to be depressed may lead to game dependence at least. It was discussed what can be done in order to decrease game dependency of students in direction of the findings obtained from the research; teachers and parents.