Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
View Item 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Fen Fakültesi
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Fen Fakültesi
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Üniversite öğrencilerinin çevrimiçi akademik yardım arama davranışlarının incelenmesi

Thumbnail
View/Open
abstract2015.pdf (297.2Kb)
Date
2015
Author
Yılmaz, Ramazan
Alakurt, Turgay
Metadata
Show full item record
Abstract
Eğitim ve öğretim kurumları gibi öğrenme ortamlarında öğrenciler, karşılaştıkları sorunların çözümlerine ilişkin en yakınlarında bulunan öğretmenlerinden, uzman olarak gördükleri kişilerden ya da akranlarından yardım talebinde bulunmaktadırlar. Zimmerman’a göre yardım arama davranışı, öz-düzenlemeli öğrenme stratejilerinden biri olup, öğrenciler öğrenme sürecinde herhangi bir zorlukla karşılaştıklarında kendilerinden daha bilgili kişilerden sorular sorarak yardım almaya çalışmaktadırlar. Yapılan araştırmalar, öğrencilerin yardım arama davranışlarında bulunmasının onların öz düzenleme becerilerini, motivasyonlarını, öğrenme süreç ve sonuçlarını geliştirdiğini göstermektedir. Ancak yardım istemekten kaygı duyma, utanma, çekinme gibi duygular öğrencilerin sınıfta yardım talebinde bulunmalarına engel oluşturabilmektedir. Okul dışı ortamda ise yardım istenebilecek kişilere ulaşmanın zor olması yardım arama sürecinin önünde bir engel olarak görülebilmektedir. Ancak Web 2.0 teknolojileri temelinde geliştirilen ve kullanıcılar arasındaki etkileşimi arttıran araçlar yardım arama süreçlerinde öğrencilere yeni olanaklar sağlamaktadır. İnternet tabanlı öğrenme ortamlarının sahip olduğu yapı ve işleyiş farklılığından dolayı öğrencilerin bu ortamlardaki yardım arama davranışları da okul ortamına göre farklılaşabilmektedir. İnternet ortamında öğrencilerin yararlanabileceği çok sayıda farklı bilgi kaynağının oluşu, bu kaynaklara istenilen zaman ve mekândan erişilebilmesi bu farklılaşmanın temelindeki başlıca nedenlerdir. Her ne kadar öğrenciler okul ortamında kaygı duyma, utanma, çekinme gibi duygulardan dolayı yardım talebinde bulunmakta bir takım sorunlar yaşasalar da, internet tabanlı eş zamanlı iletişim yoluyla talep edilen yardım arama süreçlerinde de benzer durumlarla karşılaşılabilmektedir. Bu durumdaki öğrenciler ise eş zamansız erişebilecekleri bilgi kaynaklarına / yollarına başvurmayı tercih edebilmektedir. İnternet ortamında öğrencilerin eş zamanlı ve eş zamansız yardım talebinde bulunabilecekleri çok sayıda bilgi kaynağı olsa da bu bilgi kaynaklarının ne kadar güvenilir ve geçerli bilgiler içerdiğine ilişkin bir takım kaygılar duyulmaktadır. Bu nedenle öğrencilerin internet ortamında yardım talebinde bulundukları bilgi kaynaklarının belirlenmesi ve öğrencilerin doğru bilgi kaynaklarına yönlendirilmelerinin sağlanması önemlidir. Bu çalışmanın amacı çevrimiçi olarak yürütülmüş olan bir derste öğrencilerin akademik yardım arama davranışlarını ortaya koymaktır. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen bir anket ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler doğrultusunda öğrencilerin çevrimiçi yardım arama davranışları, yardım talebinde bulundukları bilgi kaynakları ve bu kaynakları neden tercih ettikleri ortaya konulmuştur. Elde edilen bulgular doğrultusunda öğrencilerin çevrimiçi akademik yardım arama davranışları değerlendirilerek, bunun nasıl geliştirilebileceği ile ilgili tartışma gerçekleştirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Çevrimiçi akademik yardım arama, üniversite öğrencileri
URI
http://hdl.handle.net/11772/1091
Collections
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu [56]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.