Show simple item record

dc.contributor.authorAlakurt, Turgay
dc.contributor.authorYılmaz, Ramazan
dc.date.accessioned2019-04-25T13:09:03Z
dc.date.available2019-04-25T13:09:03Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1092
dc.description.abstractDünyanın önde gelen teknoloji araştırma ve danışmanlık şirketlerinden biri olan Gartner firması 2015 yılında dünya çapında masaüstü ve dizüstü bilgisayar satışlarının 259 milyona, satılan tablet sayısının ise 233 milyona ulaşacağını öngörmektedir. Yapılan tahminlere göre 2014 yılında 1.86’a ulaşan akıllı/mobil telefon satışlarının ise 2015 yılında 1.90 milyarı geçeceği işaret edilmektedir. İşletim sistemi pazarında ise 2014 yılında olduğu gibi 2015 yılında da en çok Android’in tercih edildiği görülmektedir. Benzer sonuçlar Türkiye’nin de içinde bulunduğu EMEA (Avrupa, Orta Asya ve Afrika) bölgesinde de görülmektedir. Türk İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) her yıl düzenli olarak yaptığı Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Araştırmasına ilişkin 2004-2014 yıllarına ait verilerde yeni teknolojilere daha kolay ve hızlı ulaştığımızı ortaya koymaktadır. Ancak tüketimde ki bu artış çevre ve insan üzerinde olumsuz etkilere yol açmaktadır. Tüketici toplumunun yarattığı bu zararları en aza indirmek için teknoloji dünyası tarafından Yeşil Bilişim (Green IT) olarak adlandırılan doğa dostu ürünler geliştirilmektedir. IP üzerinden ses iletimine izin veren Voice IP teknolojisi bu ürünlere örnek olarak verilebilir. Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin (BİT) küresel ısınma, sera gazı ve sanayi atıkları üzerindeki etkisi BİT kullanıcılarının daha yaşanabilir ve sürdürülebilir bir gelecek ve çevre için doğa dostu teknolojiler konusunda daha duyarlı bireyler olmasını gerektirmektedir. Her alandaki bilgi birikimlerini toplum yararına sunma görevi bulunan üniversitelerde toplumdaki bu değişime ve gelişime liderlik etmekte önemli bir rol oynamaktadırlar. Bu araştırmanın çıkış noktasını Türkiye’nin orta batı bölgesinde yer alan bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde görev yapan öğretim elemanlarının sınıf yönetiminde karşılaştıkları sorunlar yanında sınıfta öğretime hazırlık aşamasında yaşadıkları donanım ve bağlantı problemlerinin giderilerek teknik altyapının ve sınıf yönetiminin iyileştirilmesi oluşturmaktadır. Bu amaçla öncelikle öğretim elemanları ve yardımcı personeller ile görüşmeler yapılmıştır. Paydaşlardan gelen eleştiriler doğrultusunda fakülte yönetimi ile ortak çalışılarak sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunlar belirlenmiştir. Ardından yeni teknolojiler incelenerek var olan sorunlara ilişkin yeşil bilişim teknolojileri temelinde olası çözüm yolları değerlendirilmiştir. Bu kapsamda öncelikle sınıf ortamında eğitim ve öğretim faaliyetlerinde karşılaşılan sorunlar ortaya konulmuş ardından kablosuz görüntü aktarım teknolojileri hakkında bilgi verilerek fakülte bazında sınıf yönetimi süreçlerinde karşılaşılan sorunların giderilmesine yönelik hangi teknolojinin neden tercih edildiği açıklanmıştır. Anahtar Kelimeler: yeşil bilişim, bilgi ve iletişim teknolojileri, çevre, sınıf yönetimien_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectbilgi ve iletişim teknolojilerien_US
dc.subjectçevreen_US
dc.subjectsınıf yönetimien_US
dc.subjectVoice IP teknolojisien_US
dc.subjectdoğa dostu ürünleren_US
dc.subjectküresel ısınma, sera gazı ve sanayi atıklarıen_US
dc.subjectdoğa dostu teknolojileren_US
dc.subjectkablosuz görüntü aktarım teknolojilerien_US
dc.subjectGreen ITen_US
dc.subjectYeşil bilişimen_US
dc.subjectKüresel ısınmaen_US
dc.subjectSera gazıen_US
dc.subjectSanayi atıklarıen_US
dc.titleSınıf yönetiminde dijital dönüşüm başladı! Yeşil bilişim bağlamında kablosuz görüntü aktarım teknolojilerinin kullanımıen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journal3. Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümüen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record