Examining the relationship between pre-service teachers’ educational technology and material development competency and their techno-pedagogical competency
Tarih
2017Yazar
Yılmaz, Ramazan
Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem
Öztürk, Hayriye Tuğba
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Although digital technologies signify innovation and prestige, adopting such technology in teaching praxis requires deeperunderstanding and examination of technology integration with different variables. This study examines the relationship between pre-service teachers' material development competency as a proficiency in which technology is heavily integratedinto teaching activities and their techno-pedagogical competency. The survey method used in this study had 202 pre -serviceteachers enrolled in an instructional technologies and material design course delivered in a Turkish state university.Application-based educational technology and material development competency scale and techno-pedagogical competencyscale were employed. The results showed a positive relationship between both the scales. Increase in proficiency in thetechno-pedagogical competency showed an increase in the pre -service teachers' proficiency in technology enhanced materialdevelopment skills. Based on these findings, issues in developing pre -service teachers' technology enhanced materialdevelopment skills within the context of their techno-pedagogical competency are discussed. Dijital teknolojiler, sahip olduğu yenilikçi ve avantajlı özelliklerinden dolayı, eğitime entegre edilmeye çalışılmaktadır. Ancak, uygulamaya/beceriye dayalı öğretimde teknolojiyi benimsemek, farklı değişkenlerle teknoloji entegrasyonunun daha derin bir anlayışını ve incelemesini gerektirir. Bu anlamda, bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının öğretim etkinliklerine teknolojinin yoğun bir şekilde entegre olduğu bir yeterlik olarak materyal geliştirme yeterlilikleri ile tekno-pedagojik yeterlikleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları, Türkiyede bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi'nde verilen Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı dersini alan 202 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmada, uygulamaya dayalı öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı becerileri ölçeği ile tekno-pedagojik yeterlik ölçeği olmak üzere iki ölçek kullanılmıştır. Veri analizi sonucunda, iki ölçek arasında pozitif yüksek düzeyde bir ilişki bulunmuştur. Başka bir ifadeyle, öğretmenlerin tekno-pedagojik yeterliklerinin artması, uygulamaya dayalı teknoloji temelli materyal geliştirme becerilerinin de geliştiğini ortaya koymaktadır. Bulgular ışığında, öğretmen adaylarının uygulamaya dayalı teknoloji temelli materyal geliştirme becerilerinin geliştirilebilmesi için onların tekno-pedagojik yeterlikleri bağlamında neler yapılabileceği tartışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Tekno-pedagojik bilgi, Materyal geliştirme, Uygulamaya dayalı eğitim teknolojisi ve materyal geliştirme yeterliği, Tekno-pedagojik eğitim yeterliği, Kapasite geliştirme