Show simple item record

dc.contributor.authorYılmaz, Ramazan
dc.date.accessioned2019-04-29T06:50:58Z
dc.date.available2019-04-29T06:50:58Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1112
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sanal öğrenme topluluğundaki öğrencilerin bilgi paylaşma davranış eğilimlerine etki eden faktörleri incelemektir. Araştırmanın katılımcılarını, harmanlanmış öğrenme yöntemi ile yürütülen Bilgisayar I dersini alan ve dersin sanal öğrenme topluluğunun üyesi olan 393 üniversite öğrencisi oluşmaktadır. Araştırmanın verileri bilgi paylaşma davranışları ölçeği ve kişisel bilgiler formundan elde edilmiştir. Araştırma sonucuna göre öğrencilerin sanal topluluk ortamındaki bilgi paylaşma davranışlarının; öğrencilerin toplulukta bilgi arama sıklığına, paylaşımların topluluk üyelerince dikkate alınması durumuna, öğrencinin toplulukta popüler biri olduğunu düşünme durumuna, toplulukta kendini özgür hissetme durumuna ve toplulukta yapılan ilgisiz/niteliksiz bilgi paylaşımlarına göre farklılık gösterdiği saptanmıştır. Genel olarak değerlendirildiğinde ise harmanlanmış öğrenme bağlamında yürütülen derste, sanal öğrenme topluluğu üyelerinin topluluktaki bilgi paylaşma davranış eğilimlerinin yüksek olduğu söylenebilir. Araştırma sonucunda sanal öğrenme topluluklarının niteliğini geliştirmeye yönelik uygulayıcılara ve araştırmacılara çeşitli önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the factors that have an impact on knowledge sharing behaviors tendency of the students in virtual learning tendency. The participants of the study 17were 393 undergraduate students who took the course of Computer I, which was run with blended learning method, and were the members of virtual learning community of the course. The study was conducted according to the survey model. The data of the researchwere obtained via knowledge sharing behaviors scale and personal information form. According to the result of the study, it was found out that students’ knowledge sharing behaviors in virtual learning community change with regard to the frequency of students’ information searching, community members’ notice on sharing, students’ taking themselves as a popular person in the community, students’ feeling themselves free in the community, and irrelevant/unqualified sharing in the community. When discussed generally, it can be stated that in the course, which is run with blended learning method, knowledge-sharing tendency of the members is high in virtual learning community. At the end of the study, various suggestions related to improving the quality of virtuallearning communities are offered to implementers and researcheen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanal öğrenme topluluğuen_US
dc.subjectBilgi paylaşma davranışıen_US
dc.subjectSanal uygulama topluluğuen_US
dc.subjectÖğrenme topluluğuen_US
dc.titleSanal öğrenme topluluğundaki öğrencilerin bilgi paylaşma davranışlarına etki eden faktörlerin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the factors that effect the students knowledge sharing behaviors in a virtual learning communityen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulamaen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage16en_US
dc.identifier.endpage30en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record