Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Browsing Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu by Title 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Fen Fakültesi
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Browsing Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu by Title
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Fen Fakültesi
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Browsing Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu by Title
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu by Title

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 28-47 of 79

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.type
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Thumbnail

      The impact of feedback form on transactional distance and ritical thinking skills in online discussions 

      Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (Taylor & Francis, 2019)
      Çevrimiçi Tartışmalarda Geri Bildirim Şeklinin İşlemsel Mesafe ve Eleştirel Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi Özet: Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi işbirliği tartışmalarında öğrencilerin geri bildirim biçimlerinin (metin ...
    • Thumbnail

      The impact of interactive environment and metacognitive support on academic achievement and transactional distance in online learning 

      Yılmaz, Ramazan; Keser, Hafize (Sage, 2017)
      Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi öğrenmede etkileşim ortamının ve üstbilişsel desteğin akademik başarı ve işlemsel uzaklık üzerine etkisini belirlemektir. Araştırma, 2X2’lik faktöriyel desene göre tasarlanmış olup, nitel ...
    • Thumbnail

      Impact of pedagogic agent-mediated metacognitive support towards increasing task and group awareness in CSCL 

      Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (Elsevier, 2019)
      Pedagojik Ajan Aracılı Üstbilişsel Desteğin CSCL'de Görev ve Grup Bilincinin Artırılmasına Etkisi Özet: Bugün, 21. yüzyıl öğrencilerinin sahip olması gereken bilgi ve becerileri göz önünde bulundurarak, bilgisayar ...
    • Thumbnail

      The impact of transactive memory system and interaction platform in collaborative knowledge construction on social presence and self-regulation 

      Yılmaz, Ramazan; Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem (Taylor & Francis, 2016)
      Bu araştırmanın amacı, bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede (BDİÖ) geçişken bellek sisteminin (GBS) ve etkileşim platformlarının öğrencilerin sosyal bulunuşluk algıları ve öz-düzenleme becerileri üzerindeki etkilerini ...
    • Thumbnail

      Integrating technology into classroom: the learner centered instructional design 

      Sezer, Barış; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (International Journal on New Trends in Education and Their Implications (IJONTE), 2013-10-01)
      In this study, to present an instructional model by considering the existing models of instructional design (ARCS, ADDIE, ASSURE, Dick and Carey, Seels and Glasgow, Smith and Ragan etc.) with the nature of technology-based ...
    • Thumbnail

      Integrating technology into classroom: the learner-centered instructional design 

      Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan; Sezer, B. (Eric, 2013)
      Bu araştırmada, mevcut öğretim tasarım modelleri (ARCS, ADDIE, ASSURE, Dick ve Carey, Seels ve Glasgow, Smith ve Ragan vb.) göz önüne alınarak, teknoloji temelli eğitimin doğasına uygun bir öğretim tasarım modelinin sunulması ...
    • Thumbnail

      Internet specific epistemological beliefs and online information searching strategies of pre service teachers gender and department differences 

      Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Kılıç Çakmak, Ebru (Participatory Educational Research (PER), 2016-08-01)
      With the wide use of internet, internet has become the easy and fast way of accessing information and one of the main sources used to access information. Especially with the spread of the use of Web 2.0 technologies, many ...
    • Thumbnail

      Investigating the effect of technology use in education on classroom management within the scope of the FATİH project 

      Yıldız Durak, Hatice; Saritepeci, Mustafa (Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017-09-05)
      ...
    • Thumbnail

      Investigation of pre-service teachers' opinions on advantages and disadvantages of online formative assessment: an example of online multiple-choice exam 

      Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Üstün, Ahmet Berk; Yılmaz, Ramazan (2020-06-15)
      The interest in using online formative assessment activities has gradually increased in both traditional teaching and distance education processes. Research emphasizes the importance of using online formative assessment ...
    • Thumbnail

      Investigation of pre-service teachers' opinions on advantages and disadvantages of online formative assessment: an example of online multiple-choice exam 

      Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Üstün, Ahmet Berk; Yılmaz, Ramazan (2020)
      The interest in using online formative assessment activities has gradually increased in both traditional teaching and distance education processes. Research emphasizes the importance of using online formative assessment ...
    • Thumbnail

      İnternete yönelik epistemolojik inanç ölçeğinin uyarlama çalışması 

      Kılıç Çakmak, Ebru; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2015-01-01)
      Bu araştırmanın amacı, Hofer ve Pintrich (1997) tarafından ortaya konulan kişisel epistemolojik inançlar modeline dayalı olarak Bråten, Strømsø ve Samuelstuen (2005) tarafından geliştirilen ve daha sonra Strømsø ve Bråten ...
    • Thumbnail

      Knowledge sharing behaviors in e-learning community: exploring the role of academic self-efficacy and sense of community 

      Yılmaz, Ramazan (ScienceDirect, 2016)
      Bu araştırmanın amacı, e-öğrenme topluluğundaki üniversite öğrencilerinin, bilgi paylaşım davranışları (BPD), akademik öz-yeterlikleri (AÖ) ve topluluk hisleri (TH) arasındaki yapısal ilişkileri incelemektir. Araştırma, ...
    • Thumbnail

      Learning analytics as a metacognitive tool to influence learner transactional distance and motivation in online learning environments 

      Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (Taylor & Francis Online, 2020)
      In this research, the effect of the use of learning analytics (LA) based feedback as a metacognitive tool on the learners’ transactional distance and motivation was examined. The research was carried out according to ...
    • Thumbnail

      Learning analytics as a metacognitive tool to influence learner transactional distance and motivation in online learning environments 

      Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yilmaz, Ramazan (Taylor&Francis, 2020)
      In this research, the effect of the use of learning analytics (LA) based feedback as a metacognitive tool on the learners’ transactional distance and motivation was examined. The research was carried out according to ...
    • Thumbnail

      Learning management system acceptance scale (LMSAS): A validity and reliability study 

      Sezer, Barış; Yılmaz, Ramazan (The Australasian Journal of Educational Technology is the journal of ASCILI, 2019-04-01)
      The present study aimedto develop a measurement tool that will enablea valid and reliable measurement of students’ acceptance levels within the framework of the unified theory of acceptance and use of technology model ...
    • Thumbnail

      Lise öğrencilerinin güvenli bilgisayar ve internet kullanım farkındalıklarının incelenmesi: bartın ili örneği 

      Yılmaz, Ramazan; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Öztürk, Hayriye Tuğba; Karademir, Tuğra (2017)
      Information and Communication Technologies (ICT) have been rapidly prevailed among the children and youths. Personal technologies facilitating the students to gain some learning experiences both in and out of the schools ...
    • Thumbnail

      Matematik ve geometri eğitimi alanında artırılmış gerçeklik ile ilgili yayınlanmış makalelerin sistematik olarak incelenmesi 

      Çetintav, Gülay; Yılmaz, Ramazan (Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 2022)
      Çağın ihtiyaçları düşünüldüğünde problem çözen, yaratıcı düşünen, akıl yürüten, muhakeme ve ilişki kuran bireylere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu beceriler matematik ile ilişkilidir. Ancak ülkemizin ulusal ve uluslararası ...
    • Thumbnail

      Modeling different variables in flipped classrooms supported with learning analytics feedback 

      Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem (2020-05-02)
      The aim of this research is to examine the relationships between students' community of inquiry, academic self-efficacy, reflective thinking skills, problem-solving skills, and metacognitive awareness in a flipped learning ...
    • Thumbnail

      Ortaokul öğrencileri için ters yüz öğrenme hazırbulunuşluk ölçeğinin Türkçeye uyarlanması 

      Yıldız Durak, Hatice (Bartin Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 2017-11-05)
      Bu çalışmada amaç ortaokul öğrencilerinin eğitimde ters yüz öğrenme hazırbulunuşluklarını ölçmek için geçerli ve güvenilir bir Türkçe ölçeği alanyazına kazandırmaktır. Bu bağlamda Hao (2016b) tarafından geliştirilen ortaokul ...
    • Thumbnail

      Ortaokul öğrencilerinin akıllı telefon kullanımları ve bağımlılık düzeyleriyle ilgili unsurlar. 

      Yıldız Durak, Hatice; Seferoğlu, Sadi (Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2018-01-05)
      Bu çalışmada ortaokul 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin akıllı telefon kullanım durumlarını ve bağımlılık düzeyi tespit etmek, bağımlılık düzeylerine ilişkili demografik değişkenleri ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. 2015-2016 ...

      DSpace@Bartın is member of:


      sherpa/romeo
      Dergi Adı / ISSN Yayıncı

      Exact phrase only All keywords Any

      Başlık İle Başlar İçerir ISSN


      Browse

      All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

      My Account

      LoginRegister

      DSpace@Bartın is member of:

      İLETİŞİM BİLGİLERİ

      Adres
      Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
      E-Posta
      acikerisim@bartin.edu.tr
      Creative Commons License

      DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.