Bölüm için listeleme
Toplam kayıt 5, listelenen: 1-5
-
Comparison of online and traditional face-to-face in-service training practices: an experimental study
(Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017-04-01)The purpose of this study is to carry out the process of conducting an in-service education process via face-to-face and online distance education methods and to evaluate the impact of this training in terms of computer ... -
Ebeveynlerin bilgi güvenliği farkındalıklarının incelenmesi
(Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2017-06-01)Bilgi ve iletişim teknolojilerinin (BİT) gelişmesiyle birlikte bu araçların günlük hayatımızdaki kullanımları da hızla artmaktadır. BİT’in hayatımıza sağlamış olduğu pek çok yararın yanında, birçok güvenlik problemine de ... -
Integrating technology into classroom: the learner centered instructional design
(International Journal on New Trends in Education and Their Implications (IJONTE), 2013-10-01)In this study, to present an instructional model by considering the existing models of instructional design (ARCS, ADDIE, ASSURE, Dick and Carey, Seels and Glasgow, Smith and Ragan etc.) with the nature of technology-based ... -
Internet specific epistemological beliefs and online information searching strategies of pre service teachers gender and department differences
(Participatory Educational Research (PER), 2016-08-01)With the wide use of internet, internet has become the easy and fast way of accessing information and one of the main sources used to access information. Especially with the spread of the use of Web 2.0 technologies, many ... -
Üniversite öğrencilerinin güvenli bilgi ve iletişim teknolojisi kullanım davranışları ve bilgi güvenliği eğitimine genel bir bakış
(Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2014-06-01)Bilgi ve iletişim teknolojilerinin (BİT) bireysel ve toplumsal hayata sağladığı pek çok faydanın yanında güvenli olmayan BİT kullanımı sonucunda bireyler çeşitli problemlerle karşı karşıya kalabilmektedirler. BİT’in güvenli ...