Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKansızoğlu, Hasan Basri
dc.contributor.authorAkdoğdu, Eda
dc.contributor.authorGüler, Tuğçe
dc.date.accessioned2019-05-28T06:18:27Z
dc.date.available2019-05-28T06:18:27Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1253
dc.description.abstractBu çalışmada öğretmen adaylarının yazma eğilimlerinin hangi yönde olduğu ve bu eğilimlerin bölüm ve cinsiyet değişkenlerine göre farklılaşma durumu araştırılmıştır. Bunun yanında öğretmen adaylarının anne-baba eğitim durumları ve sosyal medyayı kullanma durumları ile yazma eğilimleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Betimsel ve ilişkisel tarama yönteminin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’deki bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 597 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veriler Piazza ve Siebert (2008) tarafından geliştirilen ve İşeri ve Ünal (2010) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılarak Türkçeye uyarlanan Yazma Eğilimi Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Öğretmen adaylarının yazma eğilimlerinin belirlenmesi amacıyla yapılan betimsel istatistiklerin sonucunda, ölçeğin tamamında ve tüm alt boyutlarda öğretmen adaylarının ölçekten alınabilecek minimum ve maksimum puanların ortasında puan aldıkları görülmüştür. Bunun yanında öğretmen adaylarının yazma eğilimlerinin bölüm ve cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. Benzer şekilde güven, süreklilik ve tutku alt boyutları açısından da kadın ve erkek öğretmen adayları arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları, Türkçe öğretiminin bir öğrenme alanı olan yazmaya yönelik eğilimin yalnızca Türkçe öğretmen adaylarına atfedilemeyeceğini ve öğretmen adaylarının benzer yazma eğilimlerine sahip olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca yazma eğitimi ile anne-baba eğitim durumu ve sosyal medyayı kullanma değişkenleri arasında da anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessen_US
dc.subjectYazma eğilimien_US
dc.subjectTürkçe öğretimien_US
dc.subjectÖğretmen adaylarıen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının yazma eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesien_US
dc.typepresentationen_US
dc.relation.journalInternational Congress on Politic, Economic and Social Studiesen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID56204en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster