Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu by Issue Date 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu by Issue Date
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu by Issue Date
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu by Issue Date

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 33

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.type
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Thumbnail

      Bildirme ekinin dil bilgisi öğretimindeki yeri üzerine 

      Balyemez, Sedat (Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, 2011)
      Bildirme eki –DIr/-DUr, günümüz Türkçesinde sıkça kullanılan bir ektir. Bu ekin başlıca üç işlevi vardır: 1) İsimleri yüklem yapar, 2) Zarf yapar, 3) Çekimli fiillere, kesinlik, ihtimal anlamı katar. Biz bu çalışmamızda ...
    • Thumbnail

      Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin kişilik eğitimi açısından değerlendirilmesi 

      Özdemir, Serpil; Akkaya, Nevin (Pegem Akademi, 2012)
    • Thumbnail

      Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının özel alan yeterliliklerine yönelik farkındalıkları ve bu yeterliliklerin sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programı ile örtüşme düzeyi 

      Tarman, Bülent; Gürel, Davut (2015)
      Bu araştırma ile sosyal bilgiler öğretmen adaylarının özel alan yeterlilikleri ile aldıkları lisans programı arasında bir ilişkinin olup olmadığı belirlenmeye çalışılacaktır. Bu amaçla şu sorulara cevap aranacaktır: a. ...
    • Thumbnail

      Hoşgörü değerine yönelik etkinliğin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi 

      Ünal, Fatma; Er, Harun; Gürel, Davut (Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, 2015-04-18)
      Bünyesinde sevgi, saygı, güven, anlayış, kabul gibi anlamları taşıyan, demokrasi, barış, uyum, özgürlük gibi olumlu durumların ortaya çıkmasını sağlayan hoşgörü hem kişiler arası ilişkilerin hem yaşanan toplumun hem de ...
    • Thumbnail

      Dinlediğini anlama ve hatrılama düzeyi bilgilendirici metin türlerine göre farklılaşmakta mıdır? 

      Kansızoğlu, Hasan Basri; Kemiksiz, Ömer; Sulak, Süleyman Erkam (2016)
      Bireyin ilk öğrenme alanı olan ve bu yönüyle diğer dil becerilerine temel oluşturan dinleme, “öğretilebilir, geliştirilebilir, ölçülebilir ve değerlendirilebilir” olma özelliklerine karşın ihmal edilen bir beceri olarak ...
    • Thumbnail

      The effect of teaching story text structure on writing anxiety levels of middle scholl students. 

      Sulak, Süleyman Erkam; Kansızoğlu, Hasan Basri; Kemiksiz, Ömer (2016)
      Writing is a skill based interaction that enable configuration in the minds of individuals reorganize information with operations such as data analysis, review, inquiry, association, checking. The development of writing ...
    • Thumbnail

      Türkiye'de somut olmayan kültürel miras ve bunun sosyal bilgiler ders kitaplarına yansıması 

      Gürel, Davut; Çetin, Turhan (Anı Yayıncılık, 2016)
      Eğitimin temel amaçlarından birisi de Millî Eğitim Temel Kanunu 2. Maddesinde belirtildiği üzere ‘’… Türk Milletinin milli, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren…’’ bireyler ...
    • Thumbnail

      Dinleme eğitimi özyeterliğini geliştirmede mikro öğretimin rolü 

      Özdemir, Serpil (VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 2016)
      Dilin dört temel beceri alanı dinleme, konuşma, okuma ve yazmadır. Dinleme diğer dil becerilerinden önce gelişir, onlara temel oluşturur ve en çok kullanılan dil becerisidir. Dinleme becerisi diğer becerilere göre daha ...
    • Thumbnail

      Taslak sosyal bilgiler öğretim programına yönelik yapısal bir değerlendirme 

      Gürel, Davut (Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği, 2017)
      Bu çalışmada, 2017 taslak sosyal bilgiler öğretimi programının 2004 ve 2015 sosyal bilgiler öğretim programları ile karşılıklı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel betimsel araştırma yaklaşımına dayalı olarak ...
    • Thumbnail

      Etkili konuşma öz yeterlik ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması 

      Akdoğdu, Eda; Kansızoğlu, Hasan Basri (2017)
      Öğretmenlerin bildiklerini aktarmada, öğrencilerine rehberlik etmede en önemli rolü iletişim oluşturmaktadır. İletişimin temelinde ise etkili ve güzel konuşma vardır. Bu nedenle öğretmen adaylarına güzel, doğru ve etkili ...
    • Thumbnail

      Türkçe öğretmeni adaylarının bilgi bilim inançları üzerine bir araştırma 

      Kansızoğlu, Hasan Basri; Akdoğdu, Eda (2017)
      İnsanların bilimsel bilginin doğasına, yapısına, bu bilginin nasıl oluşturulduğuna veya geliştirildiğine dair inanışları bilgi bilim inançlarını oluşturmaktadır. Bireysel ve toplumsal kaynaklı olabilen bu inançlar kişiden ...
    • Thumbnail

      The opinions of the local people of Hacıbektaş town about cultural tourism and Hacı Bektaş Veli 

      Çetin, Turhan; Gürel, Davut (2017)
      The Turkish philosopher Hacı Bektaş Veli who lived in 13th century in Sulucakarahöyük village of Nevşehir province assumed a very important role in the foundation of the Ottoman Empire and Turkification of Anatolia. The ...
    • Thumbnail

      Eşitlik kavramı bağlamında yeni sosyal bilgiler öğretim programlarının incelenmesi 

      Gürel, Davut; Çetin, Turhan (Kıbrıs Eğitim Araştırmaları Birliği, 2017)
      Geçmişten günümüze insanların uğrunda en çok mücadele verdiği kavramlardan biri eşitlik kavramıdır. Sosyolojik anlamda eşitlik, bedensel ve ruhsal farklılıkları ne olursa olsun bireyler arasında sosyal ve siyasal haklar ...
    • Thumbnail

      Kırsal alanda yaşayanların somut olmayan kültürel miras aktarımına ilişkin bir inceleme: Bartın örneği 

      Ünal, Fatma; Er, Harun; Gürel, Davut (Uluslararası Bilim Kültür ve Spor Derneği, 2018)
      Kültürel miras, birey lerin y üzy ıllarca insanlık y ararı için ürettiği ve geliştirdiği madd i ve manevi her türlü olguy u kap sar. Bu y önüy le kültürel miras insan zekâsının b ir göstergesi say ılabilir. Top lumların ...
    • Thumbnail

      Öğretmen adaylarının yazma eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi 

      Kansızoğlu, Hasan Basri; Akdoğdu, Eda; Güler, Tuğçe (2018)
      Bu çalışmada öğretmen adaylarının yazma eğilimlerinin hangi yönde olduğu ve bu eğilimlerin bölüm ve cinsiyet değişkenlerine göre farklılaşma durumu araştırılmıştır. Bunun yanında öğretmen adaylarının anne-baba eğitim ...
    • Thumbnail

      2015 ve 2017 sosyal bilgiler öğretim programlarının somut olmayan kültürel miras unsurları açısından değerlendirilmesi 

      Gürel, Davut; Çetin, Turhan (2018)
      Somut olmayan kültürel miras, bir topluma kendini diğer toplumlardan ayıran özellikler kazandırmaktadır. Bu nedenle bu kültürün korunması ve geleceğe taşınabilmesi için ulusal veya uluslararası anlaşmalar yapılmaktadır. ...
    • Thumbnail

      Yazma eğilimi ölçeği’nin eğitim fakültesi bölümleri değişkenine göre ölçme eşdeğerliğinin belirlenmesi 

      Akdoğdu, Eda; Kansızoğlu, Hasan Basri; Kansızoğlu, Akgün (2018)
      Bu araştırmanın amacı, Piaza ve Siebert (2008) tarafından geliştirilen ve Türk kültürüne uyarlaması İşeri ve Ünal (2010) tarafından yapılan Yazma Eğilimi Ölçeği’nin öğretmen adayları örnekleminde bölüm değişkenine göre ...
    • Thumbnail

      Türkiye’deki Suriyeli mültecilerin eğitimi: uygulamadan yansıyanlar 

      Gürel, Davut; Büyükşahin, Yasemin (2018)
      Günümüz dünyasının en önemli sorunlarından biri savaşlar ve savaşların kaçınılmaz sonuçları arasında yer alan mültecilik sorunudur. Türkiye, sahip olduğu coğrafi konumdan ötürü dünyada en çok mülteci nüfusu barındıran ...
    • Thumbnail

      Türkçe öğretmeni adaylarının bilimsel makale inceleme yeterlikleri 

      Özdemir, Serpil (Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği, 2018)
      Günümüzde öğretmenlerden eğitim öğretimi sürdürmelerinden başka araştırma yapmaları ve öğrencilere araştırma becerisi kazandırmaları beklenmektedir. TÜBİTAK tarafından 12 yıldır düzenlenen ortaokul öğrencileri araştırma ...
    • Thumbnail

      Analysis of exam questions prepared by Turkish teacher candidates 

      Özdemir, Serpil (International Conference on Research in Education and Science, 2018)
      The purpose of this research is to examine exam questions prepared by Turkish teacher candidates according to Bloom Taxonomy. The research was conducted through qualitative research method using document ...

      DSpace@Bartın is member of:


      sherpa/romeo
      Dergi Adı / ISSN Yayıncı

      Exact phrase only All keywords Any

      Başlık İle Başlar İçerir ISSN


      Browse

      All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

      My Account

      LoginRegister

      DSpace@Bartın is member of:

      İLETİŞİM BİLGİLERİ

      Adres
      Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
      E-Posta
      acikerisim@bartin.edu.tr
      Creative Commons License

      DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.