Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
View Item 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Makale Koleksiyonu
  • View Item
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Makale Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Grafik örgütleyicilerin dil öğretme ve öğrenme alanlarındaki başarıya etkisi: bir meta analiz çalışması

Thumbnail
View/Open
Grafik örgütleyici.pdf (1.107Mb)
Date
2017-07-06
Author
Kansızoğlu, Hasan Basri
Metadata
Show full item record
Abstract
Bu araştırmanın amacı, grafik örgütleyicilerin dil öğretme ve öğrenme alanlarında geleneksel tekniklere göre öğrenci başarısı üzerinde anlamlı bir etkisinin olup olmadığını incelemektir. Bu doğrultuda söz konusu alanda 2000-2016 yıllarında yapılmış olan 70 deneysel/yarı deneysel çalışma meta analiz yöntemiyle incelenmiştir. Çalışmaların etki büyüklüğü (Hedge g) hesaplamaları; heterojenlik, yayın yanlılığı ve ara değişken analizleri Comprehensive Meta Analysis v2.0 (CMA) istatistik programı kullanılarak yapılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler rastgele etkiler modeline dayalı olarak yorumlanmıştır. Çalışma sonucunda grafik örgütleyicilerin geleneksel öğretim yöntemlerine göre akademik başarı üzerinde geniş düzeyde bir etki büyüklüğüne (Hedge g=0,897, %95CI=0,784-1,011) sahip olduğu belirlenmiştir. Yapılan ara değişken analizinde etki büyüklük değerlerinin çalışma karakteristikleri olarak belirlenen grafik örgütleyici türü, dil öğrenme alanı, uygulamanın raporlaştırıldığı yayının türü, çalışma alanı, uygulamanın gerçekleştirildiği öğretim düzeyi ve uygulama süresine göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı belirlenmiştir. Çalışmanın; grafik örgütleyicilerin dinleme, okuma, yazma, dil bilgisi ve kelime/kavram öğrenme boyutlarında öğrencilerin akademik başarılarına olan etkisini inceleyen deneysel çalışmaların bir sentezi olma niteliği taşımasından dolayı önemli olduğu düşünülmektedir.
URI
http://hdl.handle.net/11772/1255
Collections
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Makale Koleksiyonu [75]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.