Show simple item record

dc.contributor.authorKansızoğlu, Hasan Basri
dc.contributor.authorŞama, Erdoğan
dc.date.accessioned2019-05-28T07:17:35Z
dc.date.available2019-05-28T07:17:35Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationKansızoğlu, H. B. & ,Şama, E. (2015). Türkçe öğretmeni adaylarının sınıf yönetimine ilişkin görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(31), 149-165en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1258
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, “öğretmen nitelikleri, sorunlar, sorunların çözümünde kullanılan stratejiler, beceri kazandırmada yapılması gerekenler, iletişim ve zaman kullanımı” gibi farklı boyutlarda Türkçe öğretmeni adaylarının sınıf yönetimine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışmasının kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümünde öğrenim gören 37 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmacı tarafından geliştirilen yapılandırılmış görüşme formu ile toplanan veriler üzerinde QSR NVivo 8.0 nitel veri analiz programı kullanılarak içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adayları, öğretmenlerin eşitlik, dil-üslup ve empati gibi iletişim; alan bilgisi ve akıcı anlatım gibi uzmanlık becerilerine sahip olmaları gerektiğini ortaya koymuşlardır. Öğretmen adayları ayrıca disiplin, otorite ve hiyerarşiye önem vermekte ödül ve ceza stratejilerini de disiplini sağlama, motivasyonu arttırma ve öğrenmeyi geliştirme açısından gerekli görmektedirler. Bunun yanında staj eğitiminin daha erken bir dönemden başlamak üzere verilmesi gerektiğini ifade ederek uygulama ağırlıklı bir sınıf yönetimi anlayışının ön planda olmasını istemektedirler.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMustafa Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSınıf yönetimien_US
dc.subjectTürkçe öğretmeni sdaylarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.titleTürkçe öğretmeni adaylarının sınıf yönetimine ilişkin görüşlerien_US
dc.title.alternativeThe views of pre-service Turkish language teachers on classroom managementen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID56204en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue31en_US
dc.identifier.startpage149en_US
dc.identifier.endpage165en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record