dc.contributor.author | Kansızoğlu, Hasan Basri | |
dc.contributor.author | Şama, Erdoğan | |
dc.date.accessioned | 2019-05-28T07:17:35Z | |
dc.date.available | 2019-05-28T07:17:35Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Kansızoğlu, H. B. & ,Şama, E. (2015). Türkçe öğretmeni adaylarının sınıf yönetimine ilişkin görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(31), 149-165 | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/1258 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, “öğretmen nitelikleri, sorunlar, sorunların çözümünde
kullanılan stratejiler, beceri kazandırmada yapılması gerekenler, iletişim ve zaman kullanımı”
gibi farklı boyutlarda Türkçe öğretmeni adaylarının sınıf yönetimine ilişkin görüşlerini
belirlemektir. Nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışmasının kullanıldığı araştırmanın
çalışma grubunu Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümünde öğrenim
gören 37 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmacı tarafından geliştirilen yapılandırılmış
görüşme formu ile toplanan veriler üzerinde QSR NVivo 8.0 nitel veri analiz programı
kullanılarak içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adayları,
öğretmenlerin eşitlik, dil-üslup ve empati gibi iletişim; alan bilgisi ve akıcı anlatım gibi
uzmanlık becerilerine sahip olmaları gerektiğini ortaya koymuşlardır. Öğretmen adayları
ayrıca disiplin, otorite ve hiyerarşiye önem vermekte ödül ve ceza stratejilerini de disiplini
sağlama, motivasyonu arttırma ve öğrenmeyi geliştirme açısından gerekli görmektedirler.
Bunun yanında staj eğitiminin daha erken bir dönemden başlamak üzere verilmesi gerektiğini
ifade ederek uygulama ağırlıklı bir sınıf yönetimi anlayışının ön planda olmasını
istemektedirler. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mustafa Kemal Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sınıf yönetimi | en_US |
dc.subject | Türkçe öğretmeni sdayları | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.title | Türkçe öğretmeni adaylarının sınıf yönetimine ilişkin görüşleri | en_US |
dc.title.alternative | The views of pre-service Turkish language teachers on classroom management | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | 56204 | en_US |
dc.identifier.volume | 12 | en_US |
dc.identifier.issue | 31 | en_US |
dc.identifier.startpage | 149 | en_US |
dc.identifier.endpage | 165 | en_US |