Show simple item record

dc.contributor.authorSulak, Süleyman Erkam
dc.contributor.authorKansızoğlu, Hasan Basri
dc.contributor.authorKemiksiz, Ömer
dc.date.accessioned2019-05-28T07:20:12Z
dc.date.available2019-05-28T07:20:12Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationSulak, S. E., Kansızoğlu, H. B., & Kemiksiz, Ö. (2016). Hikâye edici metin yapısı öğretiminin 6. Sınıf öğrencilerinin yazma kaygılarına etkisi. Turkish Studies, 11(9), 741-756.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1259
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı hikâye edici metin yapıları öğretiminin öğrencilerin yazma kaygı düzeylerine olan etkisini belirlemektir. Ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu yarı deneysel desenin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu Bartın İl Millî Eğitim Müdürlüğüne bağlı iki ortaokulda öğrenim gören 105 altıncı sınıf öğrencisi (Ndeney=55, Nkontrol=50) oluşturmaktadır. Araştırmada Özbay ve Zorbaz (2011) tarafından Türkçeye uyarlanıp geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan Daly-Miller Yazma Kaygısı Ölçeği kullanılmış, elde edilen veriler IBM SPSS Statistics 20.0 programı ile çözümlenmiştir. Verilerin analizinde ilişkisiz örneklemler için t-testi istatistiği kullanılmıştır. Metin yapıları öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin yazma kaygı düzeyleri üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkisinin olup olmadığını ortaya koymak için yapılan ilişkisiz örneklemler için t-testi sonucunda metin yapıları öğretimi yapılan deney grubundaki öğrencilerin son test puan ortalaması ile (Xdeney= 99,62) metin yapıları öğretimi yapılmayan kontrol grubundaki öğrencilerin son test puan ortalaması (Xkontrol= 93,0) arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur (p<.05). Bu durum metin yapıları öğretiminin öğrencilerin yazma kaygı düzeylerini düşürdüğü şeklinde yorumlanmıştır. Yazma kaygı düzeylerini düşürme üzerindeki bu etki büyüklüğünün orta düzeyde olduğu (Hedge g=0,413) sonucuna varılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.7827/TurkishStudies.9561en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectYazma kaygısıen_US
dc.subjectHikâye edici metinen_US
dc.subjectYazma becerisien_US
dc.titleHikâye edici metin yapısı öğretiminin 6. Sınıf öğrencilerinin yazma kaygılarına etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of teaching narrative text structure on writing anxiety of 6th grade studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTurkish Studiesen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID56204en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue9en_US
dc.identifier.startpage741en_US
dc.identifier.endpage756en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record