Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKansızoğlu, Hasan Basri
dc.date.accessioned2019-05-28T07:26:22Z
dc.date.available2019-05-28T07:26:22Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationKansızoğlu, H. B. (2016). Türkçe öğretmeni adaylarının medya okuryazarlığı dersine yönelik görüşleri. İlköğretim Online, 15(2), 469-486.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1260
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, eğitim fakültesinde öğrenim gören Türkçe öğretmeni adaylarının “Medya Okuryazarlığı” dersine yönelik görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması ile desenlenen araştırmanın çalışma grubunu Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü'nde öğrenim gören 45 katılımcı oluşturmaktadır. Yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanan veriler üzerinde QSR NVivo 8.0 nitel veri analiz programı ile içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçları, Türkçe öğretmeni adaylarının medya okuryazarlığını; medya mesajlarını analiz ederek yorumlama ve medyaya eleştirel bakma olarak tanımladıklarını; ders tercihlerinde medyayı kullanma ve gelişen dünyaya uyum sağlama gibi amaçların belirleyici olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca öğretmen adaylarının Medya Okuryazarlığı dersinin Türkçe öğretmenliği lisans programlarında yer almasını; temel beceriler, sosyal yaşam ve dil becerilerinin geliştirilmesi açısından gerekli gördükleri belirlenmiştir. Bunun yanında dersin öğrenme öğretme sürecinde alternatif ölçme değerlendirme tekniklerinin daha çok kullanılmasını istedikleri tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının dersin sonunda geliştirdiklerini düşündükleri becerilerin çoğunlukla bilişsel alanda olması, dersin öğrenme çıktılarında duyuşsal ve davranışsal becerilere daha fazla yer verilmesinin gerekliliğini ortaya koymuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.17051/io.2016.43360en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMedyaen_US
dc.subjectMedya okuryazarlığıen_US
dc.subjectMedya eğitimien_US
dc.subjectTürkçe öğretmeni adaylarıen_US
dc.titleTürkçe öğretmeni adaylarının medya okuryazarlığı dersine yönelik görüşlerien_US
dc.title.alternativeOpinions of Turkish language prospective teachers on media literacy courseen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Onlineen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID56204en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage469en_US
dc.identifier.endpage486en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster