dc.contributor.author | Kansızoğlu, Hasan Basri | |
dc.date.accessioned | 2019-05-28T07:26:22Z | |
dc.date.available | 2019-05-28T07:26:22Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Kansızoğlu, H. B. (2016). Türkçe öğretmeni adaylarının medya okuryazarlığı dersine yönelik görüşleri. İlköğretim Online, 15(2), 469-486. | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/1260 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, eğitim fakültesinde öğrenim gören Türkçe öğretmeni adaylarının “Medya Okuryazarlığı” dersine yönelik görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması ile desenlenen araştırmanın çalışma grubunu Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü'nde öğrenim gören 45 katılımcı oluşturmaktadır. Yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanan veriler üzerinde QSR NVivo 8.0 nitel veri analiz programı ile içerik analizi yapılmıştır.
Araştırma sonuçları, Türkçe öğretmeni adaylarının medya okuryazarlığını; medya mesajlarını analiz ederek yorumlama ve medyaya eleştirel bakma olarak tanımladıklarını; ders tercihlerinde medyayı kullanma ve gelişen dünyaya uyum sağlama gibi amaçların belirleyici olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca öğretmen adaylarının Medya Okuryazarlığı dersinin Türkçe öğretmenliği lisans programlarında yer almasını; temel beceriler, sosyal yaşam ve dil becerilerinin geliştirilmesi açısından gerekli gördükleri belirlenmiştir. Bunun yanında dersin öğrenme öğretme sürecinde alternatif ölçme değerlendirme tekniklerinin daha çok kullanılmasını istedikleri tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının dersin sonunda geliştirdiklerini düşündükleri becerilerin çoğunlukla bilişsel alanda olması, dersin öğrenme çıktılarında duyuşsal ve davranışsal becerilere daha fazla yer verilmesinin gerekliliğini ortaya koymuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.17051/io.2016.43360 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Medya | en_US |
dc.subject | Medya okuryazarlığı | en_US |
dc.subject | Medya eğitimi | en_US |
dc.subject | Türkçe öğretmeni adayları | en_US |
dc.title | Türkçe öğretmeni adaylarının medya okuryazarlığı dersine yönelik görüşleri | en_US |
dc.title.alternative | Opinions of Turkish language prospective teachers on media literacy course | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | İlköğretim Online | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | 56204 | en_US |
dc.identifier.volume | 15 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 469 | en_US |
dc.identifier.endpage | 486 | en_US |